2723

سلام. من یک سال و خورده ای ازدواج کردم. تو خواستگاری همسرم گفت که پسر کوچیکه خانواده است و پدر و مادرش باهاشن. من گفتم اگه تو دو طبقه زندگی کنیم مشکلی ندارم و ازدواج کردیم. بعد عروسی فهمیدم که خرج خونه هم یکی. یعنی باید سر یه سفره غذا بخوریم. من و شوهرم مادرشوهر و پدرشوهرم و خواهرشوهرم که دو سه سال از من بزرگتره و مجرده. اوایل میساختم اما الان سختمه.

بچه دار شدم و کار خونه خیلی سخت انجام میدم

اونا هم خوبن تا حالا اصلا مشکلی باهاشون نداشتم اما میخوام مستقل زندگی کنم. به شوهرم گفتم اما راضی نمیشه. بهش میگم حداقل تا آبجیت عروسی نکرده بیا جدا باشیم بعد که آبجیت رفت یه کاری میکنیم قبول نمیکنه. خانواده خودمم تحت فشارم میزارن. هی بهم میگن تو خدمت کار اونا شدی

غذاشونو درست میکنی ظرفاشونو میشوری لباساشونو خواهرشوهرم به بهانه کار از صبح تا شب میره تولیدی دیگه همه چی بامنه

به شوهرم میگم تا آبجیت هست من کار نمیکنم. میگه اون شاغله و تو خرج خونه کمک میکنه.

چیکار کنم بدون ناراحتی خونه مو جدا کنم؟؟ 

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۴ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام خانم عزیز
متوجه هستم که شرایط برایتان سخت شده است. چند نکته را در نظر بگیرید: 
۱_این خواست شما به حق است ،مراقب باشید که با نامناسب مطرح کردن آن، خودتان را در جایگاه مقصر قرار ندهید.
۲_این پروژه ای است که در طی زمان می تواند اتفاق بیفتد، اگر انتظار داشته باشید به یکباره صورت بگیرد، تحت فشار بیشتری قرار می گیرید.
۳_از خانواده تان بخواهید دیگر در این مورد نظر ندهند، چون به اندازه ی شما از جو بینتان خبر ندارند ولی موجب فشار بیشتری بر شما می شوند.
۴_بدانید که با همسرتان لازم است مکرر در این مورد صحبت کنید تا جا بیفتد اما بحث نباید به عصبانیت و بی احترامی بکشد.
۵_به همسرتان بگویید من می فهمم که تو عذاب وجدان می گیری راجع به خانواده ات اما اگر این کار اشتباه بود، همه ی خانواده ها نباید مستقل می شدند و این نشونه ی بی وفایی تو یا من نیست. استقلال احترام دو طرف رو بیشتر حفظ می کنه و روابط رو نگه می داره ، این جوری دلخوری و خشم من از خانواده و تو زیاد می شه، چون داری می بینی که من ناراضیم. این قضیه در طولانی مدت روی رابطه ی ما اثر می ذاره ، و من برام مهمه که تو به خواست من اهمیت بدی
سعی کنید به جای بی طاقتی یا ایراد گرفتن از خانواده ی او، استدلال های مختلفی بیاورید تا ایشان را متقاعد کنید. نگران نباشید اگر بقیه توانسته اند، شما هم می توانید، چه بهتر که با تدبیر عمل کنید.
موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha