بهترین برخورد با کودک لجباز چیه؟

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 30 بازدید

سلام دختر دو ساله ام خیلی لجباز و پرخاشگر شده تا چیزی مطابق خواستش نباشه شروع میکنه به گریه و زدن اون چیز. هر وقتم ازش میپرسم میگه دیگه نمیزنم و زدن بده ولی دوباره همون کارو میکنه من باید اون موقع  چه واکنشی نشون بدم؟

اطلاعات تکمیلی

سن 34 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

مادر عزیز سلام

لجبازی یک رفتار است که از سن یک سالگی شروع میشود و تا 2-3 سالگی به اوج خود می رسد.               معمولا کودکان این گروه سنی دوست دارند استقلال را تجربه کنند و تلاش می کنند بگویند من هستم و دلم می خواهد مستقل باشم.

 پس شما باید ۱)تمرین کنید که کودک عضوی از خانواده است که نظراتش باید پرسیده و مطرح شود و نظرات او هرچه هست باید قابل احترام باشد و از سوی سایر اعضا باارزش تلقی شود.

و۲)به او میدان دهید تا خودش کارهای شخصی اش را انجام دهد . فعالیت هایی از این قبیل باعث خودباوری بیشتر کودک و جلب توجه به صورت مثبت می شود و انرژی بالقوه کودک را به سمت مثبت هدایت می کند .  

و نکته بعد اینکه نباید در مراحل رشد کودکشان دخالت کنید

به عنوان مثال، مکیدن انگشت، پرت کردن وسایل منزل و جیغ زدن کاری طبیعی برای کودکان زیردوسال است که بادرایت والدین تبدیل به مرحله یی گذرا خواهد شد. 

اما زمانی که والدین به جنگ رفتار طبیعی فرزندشان می روند نه تنها آن رفتار را تقویت می کنند بلکه رابطه خود را با فرزندشان تبدیل به لجبازی میکنند. پس بپذیرم که این مرحله استقلال طلبی هم جزئی از مراحل رشد اوست و با صبوری اجازه دهم به آرامی پشت سر بگذارد و سبب تشدید لجبازی او نشوم.

سپاس

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha