درخواست مکرر کودک یکساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 41 بازدید

سلام پسر یکساله ای دارم که حدود دو هفته است اشاره کردن یاد گرفته و هرچیزی که میبینه اشاره می کنه که بهش بدیم و اگر ندیم با گریه و و لجبازی سرشو به عقب می بره با اینکه تا کنون به گریه هاش بهایی ندادم تا وسیله ای برای اعمال درخواست هایش نگردد ولیکن گریه هایش برای من آزاردهنده است لطفا راهکاری بدین البته درخواست هایش در حدی که مقدور و آسیب زننده نباشه در اختیارش قرار می دهم ولی می ترسم که این برایش عادت شود لطفا راهنمایی بفرمائید؟

با تشکر

اطلاعات تکمیلی

سن 28 جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک

سلام به شما مامان عزیز 

سن یکسالگی در کودکان سن کنجکاوی و کشف دنیای اطرافش هست . در واقع کودک شما به سنی رسیده که می خواهد جهان اطراف خودش را مشاهده کند لمس کند و بیشتر بشناسد . در واقع او کنجکاوتر شده است 

لذا برای شناخت دنیای اطرافش او را همراهی کنید . اما زمانی هست که وسایلی که میخواهد خطر ناک است یا دسترسی به آن مقدور نیست ابتدا او را بغل کنید یا حس حمایت خود را از خود کودک انتقال بدهید و بعد در حد چند کلمه به او دلیل بگوئید . مثلا چاقوی آشپز خانه را می خواهد در واکنش به او بگوئید : مامان تیزه دستت اووف میشه .که البته گفتن دلیل بهتر است کمی حالت هیجانی هم داشته باشد که حس به کودک شما منتقل شود .  بعد آروم تا قبل اینکه کار به گریه  و لجبازی برسد حواسش رو پرت وسیله دیگری کنید یا وسیله نه یک موضوع دیگه که خوشش هم بیاد .در واقع به او پیشنهاد جدید بدهید .
در مثال قبلی بعد از گفتن دلیل ، می توانید دم پنجره بروید و به او گل رو نشان دهید یا پیشنهاد آب بازی بدهید یا قاشق یا ظرف پلاستیکی و... هر چیزی که دوست داره و قابلیت پرت کردن حواسش رو دارد .

موضوعی که هست اینکه خیلی با کودک وارد میدان لج بازی نشوید بیشتر سعی کنید با او ارتباط کلامی بگیرید و نیازهای مربوط به  مرحله رشد رو بدانید و مطابق با آن  حل مسئله کنید 


شاد باشید ...

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha