عادت بد و نصفه ول کردن همه چی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 128 بازدید

با سلام و خسته نباشید

من یه مشکلی دارم که پایبند به هیچ قانون نظمی تو زندگیم نیستم ۵ ساله ازدواج کردم ولی هیچ موقع سر وقت کارام و نکردم و تنبلی کردم خونم همیشه بهم ریخته خودمو و بچه هام نامرتب.مثلا کتاب میخوام بخونم تا نصفه ولش کردم یه ذکر رو تا نصفه همه چی تا نصفه ورزش و ماسک صورت هر چی شما فکرش کنید نمیدونم چیکار کنم از این اخلاقم به شدت بیزارم؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۷ جنسیت زن شغل مامان دوتا بچه ۲ساله و ۴ ساله وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز

دلیل این کار می تواند اهمال کاری باشد بناربرابن اهمال کاریتان را بشناسید! 

بدانید چه نوع اهمال کاری هستید. فعال یا منفعل؟ همیشگی یا موقت؟ اگر یک اهمال کار همیشگی منفعل هستید، لازم است که بروید مرحله بعد وگرنه با اهمال کاری خوبتان حال کنید.

خوبی و بدی اهمال کاریتان را ردیف کنید 

کدام کارهاست که آنها را به تاخیر می اندازید؟ این کارها را یکی یکی یادداشت کنید، بعد جلویش یک جدول خوبی ها و بدی ها بکشید و ببینید هرکدام از این کارها چه قدر سود د ارد و چه قدر زیان. این جوری میزان ضرری که کرده اید درست تر تخمین زده می شود.

برنامه بریزید 

حالا که به عمق ورشکستگی خود پی بردید، می توانید بنشینید مثل بچه آدم برای «برون رفت از بحران» (اسمایلی کارشناس های بخش خبری تلویزیون خودمان). برنامه بریزید. برای برنامه ریزی هم کارهای عقب مانده تان را به قول علما «الاهم و فی الاهم» کنید، یعنی اولویت ها را معلوم کنید، بعد برای انجامشان برنامه بریزید.

 هدف ها را لقمه لقمه کنید 

خیلی وقت ها چون که فقط رسیدن به هدف های درشت درشت به ما حال می دهد، کلا با زندگی روزمره حال نمی کنیم. هر روز که آدم به یک هدف بزرگ نمی رسد. برای همین هم کارهای کوچک راهی عقب می اندازیم. به جای هدف های بزرگ، هدف های کوچکتر و کوتاه مدت تر را انتخاب کنید؛ مثلا برای هدف کلی و وسیعی مثل ادامه تحصیل باید هدفتان را آن قدر خرد کنید تا به هدف های کوچکی مثل «پرسیدن درباره منابع از فلان افراد» و «خریدن منابع از فلان کتابفروشی در فلان بازه زمانی» برسید.

به خودتان جایزه بدهید 

هرکدام از کارهای کوچک یا بزرگی که تا به حال عقب افتاده بودند را که انجام دادید خودتان را تشویق کنید تا ادامه راه برایتان خوشایند باشد

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha