سلام. پسری کلاس اول دارم یه دختر ۴ ساله و یه پسر یک ساله دارم پسر بزرگم از نوزادی بسیار پر انرژی بود و از همان سن بچه ها کتک میزد و بابت این کارش دعوا میکردیمش واسش قصه میگفتیم با خواهرش خیلی دعوا میکنه و اصلا اونو دوست نداره و مدام میگه که دوستش نداره با اینکه تو دعواهاشون اصلا مداخله نمیکنیم و طرف هیچکدوم نمیگیریم معلمش میگه که پسرم یه خشم درون داره نمیدونم چرا با اینکه بسیار مورد توجه و تشویق قرار میگیره؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۳ جنسیت زن شغل کارمند وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

دوست عزيز سلام
حسادت دربين خواهروبرادرها يك موضوع كاملا آشناست و در بين اغلب كودكان اتفاق مي افتد و حالا در نظر بگيريد فرزند اول شما هركاري براي كسب توجه از سوي شما را انجام ميدهد و همانطوري كه معلم هم گفته است فرزندتان عصبانيت و خشمش را دروني كرده است و با اين روش احساسش را بروز ميدهد .
سعي كنيد هم شما و هم پدرش هرروز زماني را تنها براي بودن با او در نظر بگيريد و تنها به او توجه كنيد( نه فرزندان ديگر، نه تلفن، نه ...) و اجازه دهيد او هدايت بازي را در دست بگيرد و به او نشان دهيد كه برايتان بااهميت است و سعي كنيد با خواندن كتابهايي مانند خشم قلمبه يا احساس هاي خرگوشي با احساساتش آشنا كنيد و روش درست مديريت احساساتش را به او ياد دهيد و در نهايت پيشنهاد ميكنم حتما به روانشناس بصورت حضوري مراجعه فرماييد تا پيگيري جدي تري انجام دهيد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha