فحش دادن پسر بچه 4 ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 61 بازدید

سلام خسته نباشید ممنون میشم در رابطه با این موضوع به من کمک کنید؟ خواهر من دو پسر 9 و 4 داره که پسر کوچیکش خیلی حرف زشت یاد گرفته خواهرم هم هر تنبیه تشویق هر کاری کرد که دست از این کارا برداره فایده نداشته. مثل یکی از کارایی که خواهرم رو خیلی اذیت میکنه اینه که معذرت می خوام میزنه به باسن خواهرم یا فحش میده بردار بزرگترشم بچه آروم تری اما بازیگوش سر به هوا خیلی به درس خوندن علاقه نشون نمیده به زور خواهرم درساشو میخونه تهدیش کرده که اگه نخونی مدرسه نمیزارم بری خلاصه پسر کوچیکش خیلی شیطون و پرانرژیه همش رو کابینتای خواهرم در حال راه رفتنه ممنون میشم یه راهنمایی بکنید چطور باهاشون رفتار کنه به خدا دیگه از دستشون خیلی خسته شده؟ ممنون میشم کمکش کنید 

اطلاعات تکمیلی

سن 28 جنسیت زن شغل خانه داری وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

دوست عزيزم سلام
كودكان اين گروه سني فحش و حرف زشت را از طريق الگوبرداري ياد مي گيرند و حالا وقتي استفاده مي كنند و والدين و بزرگترها به اين رفتار واكنش نشان داده اند تشويق شده است تا تكرار كند بدون اينكه معناي آن را متوجه شود ؛ او تنها متوجه اين مسئله شده است كه با اين روش مادر و يا ديگران به او توجه مي كنند .
و مطمئنا تا زمانيكه خودمون از روش هايي مانند تنبيه و تهديد استفاده مي كنيم (حتي در مورد برادر بزرگترش) در رفتار كودكان هيچ تغييري رخ نخواهد داد.
او حتي مفهوم ببخشيد و معذرت ميخوام را متوجه نميشود و تنها اين جملات را تكرار مي كند تا حالت چهره مادر از خشم به لبخند تغيير كند.
پيشنهاد ميكنم خواهرتون حتما جهت مشاوره حضوري اقدام كند چرا كه بايد مسائل بصورت اساسي بررسي شود  و نقش پدر و شرايط خانوادگي و مسائل روزانه درنظر گرفته شود تا راهكار اساسي نيز داده شود.
اما يكي از كارهايي كه خواهرتان بايد انجام دهد اينست كه احساسش را و دليلش را براي كودك توضيح دهد كه چرا ناراحت شده است و كلمات بهتر را به او ياد دهد تا در هنگاميكه عصباني ميشود جايگزين كند و همچنين همه بايد از اين قانون و كلمات استفاده كنند نه تنها كودك!

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

پرخاشگری و فحش دادن کودک

پاسخ سلام. ۱. چرا قبل از ازدواج با همسرتون تحقیق نکردید. ۲. چرا انقدر زود بچه دار شدید. البته اختلاف سنی کم بین شما و پسرتون شاید کمکتون کنه تا (با توجه به شرایطی که مطرح کردید) بتونید تنها همبازی و دوستِ ...

فحش دادن پسر سه ساله

پاسخ سلاموقت بخیرمعمولا بچه ها در این مورد الگو دارند یعنی قطعا از کسی شنیده اند.در وهله اول باید الگو حذف بشه یعنی جایی که فحش میدن بچه رو نبرید دوم اینکه خیلی قاطع و آروم بهش بگید که این حرف خیلی زشته و ...

فحش دادن کودک

پاسخ دوست عزيز سلام اولين چيزي كه نبايد فراموش كرد اينست كه كودك هركاري را كه نظر شما را جلب كند مجددا تكرار ميكند حالا ميتواند فحش باشد ميتونه گريه يا خودزني يا ... يعني در كل هر واكنش خاصي كه از شما ببين...

فحش دادان کودک

پاسخ سلام فحش دادن كودكان در اثر يادگيري محيطي هست و فقط در داخل خانواده نيست.بهترين راه حل ناديده گرفتن و نشنيده گرفتن فحش و عدم توجه هست.حتي تنبيه هم ميتونه فحش دادن رو تقويت كنه.