تربیت صحیح کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 51 بازدید

سلام .من سه ساله ازدواج کردم الان یک دختر یک ساله دارم همسرم همیشه به شوخی به دخترم میگه مامانتو بزن اونم خب بچست میزنه حتی میگه دخترم هر کی زد تو رو تو هم بزنش من به همسرم میگم نگو این حرفو بچه وقتی بزرگ بشه این کارو ادامه میده ولی کو گوش شنوا . نمیدونم چیکار کنم ؟ همسرم دست بزن نداره .حرمت هم نگه میداره ولی اگه من سر بچه داد بزنم یا هر کار اشتباهی کنم ده بار میگه که نباید اینکارو کنی منم دیگه اونکارو نمیکنم؟ 

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک

سلام  و درود 
از تاخیر بوجود آمده پوزش می خواهم 

به نظر میاد که مشکل ناهماهنگی بین شما وهمسرتان و  بعضا در خواست های اشتباهی که همسرتان از کودک  در مقابل شما می کند باشد و باعث ناراحتی و دغدغه ذهنی شما شده است 

در سنین کودکی به ویژه سالهای اولیه ، والدین کودک تاثیر بسزایی در رشد روانی و تربیت کودک را ایفا می کنند و بسیاری از دستورات و تاکیدات وادین تبدیل به الگو های رفتاری کودک می شود .

اینکه همسرتان به شوخی از کودک در خواست اشتباه می کند کودک قوه تشخیص آن را ندارد که آیا این کار درست هست یا نه و ممکن است 
کودک در سنین بالانر کتک زدن راهی برای حل کردن موضوعات خود در آینده در نظر بگیرد یا پیشنهاد دادن اینکه کسی تو را کتک زد تو هم او را کتک بزن ، کودک در یکسالگی درکی از کتک زدن یا کتک خوردن ندارد بیشتر دنبال کشف محیط خود و کنجکاوی در اطراف خود می باشد .
در سنین سه سالگی به بعد هم می توانید از کتابهایی که مربوط به مهارت آموزی کودکان می باشد کم کم  استفاده کنید که یکی از آنها مهارت حل مسئله است 

در مورد در خواست های همسرتان با او صحبت کنید به او پشنهاد بدهید که تا به جای در خواست زدن از کودک درخواست مطلوب تری کند  

لذا توصیه ای که برای شما دارم ، که با توجه به اینکه کاری را که اجام میدهید همسرتان شما را از آن کار باز می دارد این ست که با همسرتان با شیوه ایی که می دانید در این مورد صحبت کنید . و از پیامدهای نامطلوب این مسئله با او صحبت کنید .

سعی کنید میزان مهارت خود را از فرزندپروری بالا ببرید با خواندن کتاب یا مقاله های مختلف یا مراجعه به مراکز خدماتی که فرزند پروری را آموزش میدهند و میزان آگاهی خودتان را در این زمینه بالا ببرید می توانید همراه با همسرتان شرکت کنید یا اطلاعات را به او هم انتقال بدهید . 


موفق باشید 

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha