با سلام. دخترم ده ماهه هست و به صورت قورباغه ای يا حالت W می نشيند. البته هنكام تولد چون چين ران های باش متقارن نبود سونو انجام داد كه چیزی نبود. الان به خاطر قورباغه ای نشستنش نگرانم.

اطلاعات تکمیلی

سن ٣٢ جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر جسمی کودکان

 با سلام خدمت شما والد گرامی
نحوه نشستن کودکتون باید توسط یک متخصص کاردرمانی بررسی بشه تا دلیل اصلیش پیدا بشه و بهتون راهکارهای لازم رو بدن؛ اما در ادامه به توضیح دلایل رایجش می پردازم.
1. کودکانی که ضعف کنترل حرکتی دارند: بعضی از کودکان که در کنترل سر و تنه هنوز به وضعیت ایده ال و خوبی نرسیدن با نشستن به این شیوه با فراهم کردن تکیه‌گاه بیشتر برای خودشون احساس کنترل بهتری رو تجربه می‌کنن.
2. کودکانی که در مهارت نشستن احساس افتادن و بی‌تعادلی دارن: بعضی از کودکان که زود به حالت نشسته اورده شدن و به همین خاطر عضلات و هماهنگی بین عضلات تنه و لگنشون به خوبی رشد نکرده باز هم برای کنترل بهتر این شیوه نشستن رو انتخاب می‌کنن.
3. کوتاهی بعضی از عضلات محدوده لگن و ران: اگر گروههای عضلانی داخل ران دچار کوتاهی شده باشن کودک برای اینکه احساس کشش که حس خوشایندی نیست رو کنترل کنه حالت W رو انتخاب می‌کنه.
و... 
علت مشکل کودکتون هر کدوم از موارد بالا که باشه تشخیص و تصحیحش در حوزه شما نیست و باید توسط کاردرمانگر بررسی بشه
با احترام

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

چطورباخانواده همسرم صحبت کنم

پاسخ سلام دوست عزیز ممنونم که ما رو برای صحبتاتون انتخاب کردید برای ارتباط بیشترمون لطف بفرمایید اسم من رو نسترن بلک شاهی را داخل موضوع یادداشت بفرمایید. در این برهه زمانی و با توجه به شرایط اقتصادی و شرا...

باسلام من دوتادختر دوقلو5ماهه دارم برای شروع غذای کمکی چطورباید شروع کنم واز چه غذایی .مرسی

پاسخ سلام کاربر گرامی در صورتیکه وزن گیری مناسبی دارند از 6 ماهگی با فرنی شروع کنید. شاد باشید

سلام.پسرم چهر ماههو نیمشه.مدتیه ادرارش کم شده و سرش داغه فقط سرش داغه بدنش دماش مثل قبلنه.یکی از دن

پاسخ تب تا 38 درجه به تب مربوط است ولی کم ادراری نه مگر انکه به علت دندان دراوردن خوب شیر نخوره