2723

دست بزن داشتن کودک

66 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام. پسرم به علت اینکه پدرش تنبیه بدنی میکرد دست بزن پیدا کرده خیلی شدید نیست ولی نگرانم غیرقابل اعتماد وقتی میبرمش پارک بازی میکنه با بچه ها ولی وقتی چیزی بخواد بهش ندن میزنه حتی منو ممنون میشم راهنماییم کنید البته با پدرش کلی صحبت کردم و اون مدتیه این کارو نمیکنه و پسرم بهتر شده

با تشکر از وقتی که میزارید

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۳ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک

سلام به شما مادر عزیز 

خشونت و پرخاشگری موضوعاتی هستند که با حتی تماشا کردن در کودکان تقویت می شود و وقتی خود کودک در معرض تنبیه قرار می گیرد نتیجه ایی که حاصل می شود چیزی جز بروز همان رفتار ها نمی باشد . 
حتما لازم هست که پدر آگاهی خود را در زمینه فرزند پروری بالا ببرد . شیوه تنبیه بدنی بسیار بسیار آسیب زا هست برای کودک و کمترین نتیجه را الان شما مشاهده میکنید و با افزایش سن کودک قطعااا مشکلات بیشتری خواهید داشت .  برای تربیت شیوه های بهتر که باعث رشد کودک شود را آموزش ببینید و استفاده کنید . 
در مورد اینکه چیزی که میخواد بهش ندین میزنه ، در واقعا کودک شما یاد گرفته در برابر ناکامی رفتار پرخاشگری نشان دهد . علت ندادن وسیله را به او‌ را در حد فهم‌ او توضیح دهید . 
 برای مدتی وقتی در حال بازی است کاملا حواس جمع او باشید و تا اقدام میکند به  زدن ، دستان او را بگیرید و بگویید (زدن ممنوعه) لحن شما قاطع باشد اما نه با عصبانیت یا پرخاش ، اگر کودک از ۳ سال بزرگتر است علت نزدن را براش توضیح دهید و او را متقاعد کنید . 
راههای مناسب ابراز خشم را برایش با کتاب داستان به او‌یاد دهید ، کتابهایی که با این عنوان ها هست را برای او بخوانید و در موردش با او صحبت کنید ، و هم چنین زمان هایی که ولو خیلی کوچک ، به نحوه درست رفتار میکند او را تشویق کنید چه به صورت کلامی چه نوازش یا... 
اگر شدتش با وجود این ، زیاد شد حتماااا به متخصص مراجعه کنید. 
 

تجربه شما

login captcha

ممنون در پاسخ، شما کتاب موثری راجع به فرزندپروری میشناسید به من معرفی کنید؟

@mahakbanoo

کتاب مادر کافی ،روش نوین و موثر برای تربیت فرزند از توماس گوردون هم مفید هست . 

برای خود کودک هم میتونید کتاب " چه کار کنم اگر خیلی عصبانی می شوم" یا اگر از 5 سال کوچکتر هست داستانی تر ها رو می تونید براشون بخونید مثله "خشم قلمبه ، خرگوش کوچولوی عصبانی ،‌کله نوشابه ایی لجش می گیرد " .

با خود کودک همراه شوید و برایش بخوانید و در موردش با کودک صحبت کنید .