2723

سلام. من خودم شخصیتا خیلی زیاد بلد نیستم حرف بزنم یا اگر هم حرف بزنم حرفای منفی و ناامیدکننده میزنم. همسرم هم خیلی اهل حرف زدن نیست و کلا آدم بی حوصله ای و بیشتر دوست داره یه گوشه بشینه و تلویزیون ببینه یا سرش تو گوشی باشه. پسرمونم که سه سالشه خیلی شیطونه و عصبیمون کرده. روزای تعطیل خیلی برامون عذاب آور شده و اصلا از زندگی لذت نمیبریم. لطفا بگید چطور فضای خونه رو شاد و پرانرژی کنم؟

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست گرامی 
یکی از راه‌های ایجاد شادی و خنده در خانواده، شوخ‌طبعی است و بهترین راه رسیدن به آن، این است که به خودمان بخندیم؛ به اشتباهاتی که مرتکب شده‌ایم، به ماجراهای خنده‌داری که برای‌ ما پیش آمده است. به عنوان پدر یا مادر روی حس شوخی و طنزپردازی خود کار کنید و ببینید که به‌ چه‌طریق می‌توانید باعث خنده و شادی افراد خانواده خود باشید
 بازی و تفریح خانوادگی یکی از اساسی‌ترین عوامل تقویت شادی و صمیمیت در خانواده است. فقط کودکان نیستند که به بازی نیاز دارند. درون هر کدام از ما کودک پنهانی وجود دارد که نیاز به تفریح، بازی‌گوشی و شیطنت دارد. بنابراین، گاهی باید با همسر و فرزندان خود به بازی بپردازید. هنگام بازی تفاوت‌ها فراموش می‌شود و معمولاً زخم‌های عاطفی و احساسی بهبود می‌یابد. در بازی، به کودک درون خود فرصت تفریح و لذت می‌دهیم. حتی بازی‌های فکری و به ظاهر جدی نیز این کارکرد را دارند. نیچه فیلسوف شهیر آلمانی می‌گوید: «خودِ واقعیِ انسان، فقط به‌هنگام بازی‌کردن نمایان می‌شود.» بازی فرصتی است تا تمام نقش‌ها و نقاب‌های تحمیلی را کنار بزنیم و خودِ خودمان باشیم، همان‌گونه که واقعاً هستیم.
 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha