2723

روابط مجازی دخترم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 125 بازدید

دختر ۱۴ ساله ای دارم که چیزی از نظر من و باباش براش کم نذاشتیم هرچی خواسته مهیا کردیم خودشم اونجور نیست که باهامون صمیمی باشه والبته انقدر آروم وساکته که فکر نمیکردیم چیزی بخواد از ما پنهان کنه خلاصه دیشب گوشیشو یهو گرفتم دیدم که تو برنامه ی روبیکا گروه مختلط داره و با پسر همسایه مدتی دوست شده کلی حرفهای مبتذل وکلی قربون صدقه هم که برام غیر قابل باور بود دخترمو همه تعریف میدن که نسبت به هم سن وسالاش آروم و سنگینه و ما هم اعتماد کامل اینارو که دیدم کنترلمو ازدست دادم داد و فریاد وگریه کردم بلند شدم زدمش که باباش جلومو گرفت گفتم آبرو نذاشتی برامون کلی هم عکس با پسره رد وبدل کرده از دیشب گوشیشو گرفتم تو اتاقشه دیکه نرفتم سراغش نمیدونم چکارکنم حالم ازش بهم میخوره حرفاش با پسره انقد چندش آوره که نمیتونم الان ریختشو ببینم دارم دق میکنم از ناراحتی خواهشا راهنمایی کنید چیکار کنم اینم بگم پسره مرتب درخواست عکس و بیرون رفتن داره و خوندم که یه بارم بغلش کرده درحد چند دقیقه کجا و چطور نمیدونم یه بارم گفتش که بیا با ماشین ببرمت دخترم قبول نکرده سن پسره هم حدودا ۱۶ یا ۱۷ دخترم دوتا دختر دایی داره باشون صمیمیه الان فهمیدم اونا هم اینکاره اند ودوست پسر دارن توروخدا بگید چکارکنم دارم دیوونه میشم

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۶ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک و نوجوان

سلام وقت شما بخیر 
حال شما قابل درک هستش، اینکه انقدر جا خورده باشید و انتظار همچین چیزهایی رو از فرزندتون نداشته باشید طبیعی هست.
ولی این موضوع یکمی به علت عدم آگاهی و شناخت دوره‌ی سنی نوجوانی است ،خصوصا در دوره‌ای که الان نوجوانان قرار دارند همه این تجارب خیلی زودتر از دوره های قبل می‌افتد ،علتش هم این است که آنها امکانات زیادی در اختیار دارند.
و مطلبی که می‌خواهم خدمتتون بگم این هستش که نه تنها دختر شما و دختر دایی هایش،بلکه بیشتر نوجوانان تجربه‌ی آشنایی با جنس مخالف را دارند و این بخشی از هویت یابی و رشد آنهاست.
به همین دلیل باید پس از چند روز که به اوضاع مسلط شدید ،با دخترتان بنشینید و صحبت کنید .
اگر به هیچ عنوان نمی‌توانید ارتباط با جنس مخالف را برای دخترتان،البته نه تا به این  حد را بپذیرید این را به عنوان یک قانون در منزل عنوان بفرمائید که به طور مثال به هیچ عنوان تا ۱۸ سالگی نمی تواند  دوست پسر داشته باشد 
ولی اگر ارتباطش در چارچوب خاصی را پذیرا هستید ،آن چارچوب ها را بیان کنید و به هیچ عنوان از قوانین و قواعد که اعمال کرده‌آید کوتاه نیایید. 
دومین گام اینکه فاصله گرفتن شما از او و نبخشیدنتان اوضاع را بسیار بدتر می‌کند ،چون بیشتر و بیشتر این خلع را سعی می‌کند با دیگران  پر کند،بنابراین پس از صحبت‌ها سعی نمایید او را ببخشید و بیش از پیش به او نزدیک شوید.
سومین گام اینکه اگر می‌خواهید او را کنترل و مدیریت نمایید ،هم خیلی دوستانه اینکار را انجام دهید به گونه ای که خودتان هم اکثر موضوعات را با او در میان بگذارید که احساس نکند فقط اوست که به شدت تحت نظر است .
باز اگر گوشی را به او بازگرداندید، قانون بگذارید که شب‌ها همه اعضا خانواده گوشی هایشان را روی میز بگذارند و با خود به تخت خواب نبرند ،که اینجوری شما قانون گذار منصفی باشید .
نکته‌ی پایانی اینکه در دوره‌ی نوجوانی وقتی موضوعی پیش می‌آید دیگر نمی‌توان مثل کودکی آن را حذف کرد ،بلکه فقط می‌شود در موردش مذاکره کرد و به یک نتیجه‌ی جمعی رسید. 
با فرزندتان حتما صحبت کنید و به او نزدیک شوید و او را بپذیرید،و حتما تا جایی که می‌توانید دیگر او را سرزنش ،تهدید و یا تنبیه بدنی نکنید چون به شدت و سرعت بیشتری از خانواده دور می‌شود.
با سپاس

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha