حرف گوش نکردن کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 20 بازدید

سلام. پسرم 3 سالشه اصلا به حرف ما و هیچکس گوش نمیده هر کاری دوست داره میخواد انجام بده کارای خطرناک وقتی بهش تذکر میدیم میگه نمیخوام و در کارای بزرگترا دخالت میکنه و میخواد اونهارو انجام بده و با اسباب بازی، بازی نمیکنه واقعا نمیدونم باهاش چطور رفتار کنم باهاش خوب صحبت میکنیم بازم گوش نمیده و کارخودمون که براش خطرناک نباشه میذاریم انجام بده ولی اگه دفعه بعد به دلایلی ندیم بهش گریه میکنه و دیگه دیوونمون کرده بهش محبت هم خیلی میکنیم که وقتی میخوایم بخوابیم خودش به من و باباش میگه دوستون دارم بغلمون میکنه و یک بچه دیگه هم در راه داریم و این رفتاراش برای ما واقعا سخته ما یک بچه که همیشه بگه چشم نمیخوایم ولی اینکه اینقد سرخود و حرف گوش نکن باشه واقعا سخته چه طور باهاش رفتار کنیم؟

پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

دوست عزيز سلام
با توجه به توضيحات شما كاملا واضح است كه كودك در دوره استقلال طلبي خودش مي باشد و از طرفي قرار است كودك ديگري هم كنارش قرار بگيرد و چون دركي در اين زمينه ندارد برايش شرايط لجبازي فراهم شده است.
پيشنهاد ميكنم كودكتان را در مهد ثبت نام كنيد و اجازه دهيد كنار همسالانش الگوبرداري از رفتارهاي درست كند و از طرفي تخليه انرژي شود و و زمانيكه كنار شما است بجاي تشديد لجبازي او و بكن نكن هاي زياد بازيهاي متناسب با سن او را كه هيجان انگيز هم باشد انجام دهيد تا كنار شما تخليه عاطفي و هيجاني شود.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha