از پوشک گرفتن کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 282 بازدید

با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر بابت وقتی که در اختیار بنده قرار دادید.

دختر من 2سال و 3ماهه هست و از نظر پزشک مغز و اعصاب تاخیر تکلم داره و همچنین گاهی هم به شدت عصبی میشه که منجر به خودزنی و پرت کردن خودش و جیغ زدن میشه. خیلی زود و با یه محرک کوچیک عصبی میشه. در طول شب هم چندین بار این مشکلات عصبی رو داشت دکتر ریسپریدون 1میلیگرم روزی یک چهارم و روزی نصف مموویت ب 12 تجویز کرد که خواب شبش رو کاملا آروم کرد و کلا هم الان آرومتره. حدود 4 ماهه که تحت درمانه.

میخواستم بدونم با توجه به مسائلی که عرض کردم از پوشک گرفتنش تو این شرایط مانعی نداره!!!؟

مرسی از راهنمایی شما

اطلاعات تکمیلی

سن 30 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر

مادر عزیز سلام.
درشرایط عادی تا 3 سالگی به کودک فرصت میدیم تا از لحاظ روحی و جسمی برای از پوشک گرفتن آماده بشه. چون سیستم تکامل عصبی دستگاه کنترل دفع و نگهداری ادرار و مدفوع در کودکان متفاوته.
اما در مورد فرزند شما: معمولا بچه هایی که تاخیر تکلم دارن به دلیل اینکه نمیتونن در بعضی مواقع و شرایط منظورشونو خوب برسونن و مثل همسالان شون صحبت کنن، پرخاشگر میشن. البته که نحوه برخورد شما با این پرخاشگری ها تاثیر بسزایی داره که باید در این مورد نکات مربوطه رو مشاوره بگیرید.
اما در مورد از پوشک گرفتن، به نظر بنده اجازه بدید روند بهبود به 6 ماه برسه و حتما تثبیت بشه و بعد اقدام کنید برای از پوشک گرفتن.
تا زمانیکه هنوز خلق فرزندتون نوسان داره و ناآرومه اصلا برای این قضیه اقدام نکنید.
از پوشک گرفتن کودک در شرایط عادی استرس و اضطراب برای کودک به همراه داره و این نباید عامل مضافی بر پرخاشگری های فرزند دلبندتون بشه.
امیدوارم کمک تون کرده باشم ...
موفق باشید
 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha