کتک زدن همسر و عذاب وجدان

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 127 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام من 5 ساله ازدواج کردم . بعد چند سال دوا درمون بالاخره خدا بهم بچه داد اما تو یه دعوا با شوهرم کتکم زد و بچه سقط شد شوهرم یک آدم عصبی و بددهنه و البته عاشق بچه هم هست برای بچه دارشدن کلی هزینه کرد بعضی وقتا گریه میکرد که چرا پدر نمیشه اما الانم بعد اون اتفاق تو شوکه و عذاب وجدان شدید داره خیلی هم گوشه نشین و افسرده شده. من خودمم ازش متنفر شدم و افسرده شدم میل به زندگی ندارم حس میکنم دیگه هیچ بهونه ای نیست که منو وصل کنه به ادامه زندگیم. همش اون صحنه میاد جلو چشمم. منو شوهرم با عشق بهم رسیدیم و وابسته هم هستیم اما الان ازش کاملا سرد شدم. شرایط خانوادمم واسه طلاق خوب نیست خیلی بلاتکلیف و ناراحتم .شما راه حلی دارید بهم بگید ممنون میشم

اطلاعات تکمیلی

سن 24 جنسیت زن شغل هیچ وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و زوج درمانی

سلام

بخشیدن و صرفنظر کردن از رنجش‌های گذشته، ابزار مهمی درزندگی زناشویی است. ضمنا اگر بتوانید ببخشید می‌توانید خودتان را هم از نظر جسمی و هم از جنبه‌ روانی سالم نگه دارید. در واقع بخشش و چشم پوشی، یکی از موثرترین شیوه‌های حفظ پایه‌های رابطه‌ زناشویی است.

اگر آزردگی‌ها، ناامیدی‌ها، دلخوری‌ها، سرخوردگی‌ها، بی‌ملاحظه‌گی‌ها و خشم‌ها را با خود حمل کنید، وقت خود را تلف خواهید کرد. در دل نگه داشتن این احساسات منفی می‌تواند در نهایت موجب نفرت و تلخی‌های بیش از حد شود.

اگر نتوانید ببخشید نابود خواهید شد،شما همواره به جسم و روح‌تان آسیب می‌زنید. مدام در حالتی ازعصبانیت و خشم و کینه بودن، اساس رابطه‌ را سست می‌کند.

وقتی تصاویر رنجش و دلخوری مدام در ذهن‌تان نشخوار می کنید، به یک مکان آرامش بخش فکر کنید یا کاری انجام دهید که حواس‌تان از این افکار ناخوشایند پرت شود.

دیگر کافی است اشتباه یا خطای همسرتان را به او گوشزد نکنید و در بگومگوهای‌تان از آن به عنوان دستاویز استفاده نکنید.

به دنبال انتقام یا مجازات نباشید. تلاش برای تلافی کردن فقط دردتان را شدیدتر می‌کند و هیچ احساس خوبی به شما نمی‌دهد.

بپذیرید که ممکن است هر کدام از ما مرتکب اشتباه شویم...فراموش نکنید خداوند بخشنده هست و مهربان و ستار العیوب است...شما چگونه بنده ای هستید که همانند پروردگار از خطای همسرتان چشم پوشی نمی کنید؟
او بحد کافی رنج میبرد و تنبیه شده است..
رابطه‌ زناشویی هم مانند هر رابطه‌ نزدیک دیگری به بخشش و گذشت نیاز دارد تا تداوم داشته باشد. یادتان باشد که همه اشتباه می‌کنند. 
هیچ رابطه‌ای مخصوصا رابطه‌ زناشویی، بدون گذشت و بخشش، زمان زیادی دوام نخواهد آورد. پس حتی اگر جزو افرادی هستید که نمی‌توانند دیگران را ببخشند، به خاطر زندگی مشترک‌تان هم که شده باید این مهارت را کسب کنید.
کمکش کنید تا پشیمانی او به مرور تبدیل به نا امیدی نشود.
به یاد داشته باشید ، روزی می رسد که شما هم نیاز به بخشش داشته باشید.
اگر شما آن قدر منتظر بمانید که تمام آسیب هایی که احیانا همسرتان در اثر اشتباهش به شما وارد کرده، جبران شود تا بعد از آن او را ببخشید، احتمالا مدت زیادی منتظر خواهید ماند. شما می توانید حتی زمانی که دل و ذهنتان هم چنان درگیر خشم و تردید است، همسرتان را ببخشید.از روشهای آرامش ورزی و دعا و ذکر کمک بگیرید.

تجربه شما

login captcha

سلام ممنونم ازوقتی که گذاشتید. خیلی تاثیرگذار بود.❤