علائم اوتيسم در كودک ٢٠ ماهه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 130 بازدید

با سلام و وقت بخير

پسرم ٢٠ ماهشه، راه رفتن و چهار دست و پا رفتنش به موقع بود، ارتباط چشمی خوبی داشت و داره، دست و پا رو بگم بده ميده، ليلی حوضک و اتل متل رو بگم انجام بده بلده و از وقتی كوچيک تر بود دالی موشه رو دوست داشت و ميخنديد، به من وابسته ست، تو جمع مشكلی نداره و اهل جيغ و داد نيست، به بچه ها توجهش در اين حده كه بره نزديک بشه لبخند بزنه يا ناز كنه و بدشم ميزنه، به اطرافيان آشنايی داره و دوستشون داره، دستور پذيريش خوبه تا حدی كه بفهمه، توپ كلاه جوراب و وسايلی كه بدونه رو مياره برام، ميگم دست بزن هم بلده، كلا خوش خنده هست، علاقه زياد به بغل شدن توسط اطرافيان داره، واكنش به اسمم داره بيشتر وقتها، تلفن رو موبايل رو ميگيره و با زبون خودش حرف ميزنه، علاقه زياديم به وسايل آشپزخونه داره، ولی چيزی كه منو نگران ميكنه كلامشه، كه فقط من جيز آب دد ميگه، قبلا به پنكه خيلی علاقه داشت و الان ديگه نميذارم نگاه كنه، جارو برقی رو روشن ميكنيم مياد ميپره تو بغل منو ميترسه بنظر، با اسباب بازياش بازی ميكنه ولی بعضی وقتها در حد چند ثانيه ميچرخونه چرخشونو، در حد چند دقيقه ٣-٥ دقيقه فوقش دور خودش ميچرخه و بعضی وقتام دو سه قدم رو پنجه ميره، با آهنگا معمولا سريع ميرقصه، هيجانی ميشه ميدوه تو خونه، و اينكه در حد ١-٢ دقيقه پريز رو ميزنه و روشن خاموش ميكنه

اگه ميشه راهنماييم كنيد ممنون


اطلاعات تکمیلی

سن ٢٩ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

دوست اوتیسم

سلام،
اولین نکته ای که باید گفت این هست که در خصوص هرگونه تشخیص روانشناختی بر روی کودک، کودک باید ارزیابی بالینی بشه. یعنی روانشناس حضورا کودک را ببیند تا نتیجه نهایی را به خانواده بگوید.
اما یک نکته مهم که در رشد کودک باید در نظر بگیرین این هست که بچه ها تا ۲ سالگی تک کلمه می گن و بعد از اون شروع به گفتن عبارات دو کلمه ای می کنن. پس تک کلمه گفتن بچه شما عادیه اما باید تعداد این کلمات بیشتر بشه. یعنی به عنوان مثال اگر در ۱ سالگی ۴ کلمه می گفته الان باید ۱۰ کلمه بگه. پس خیلی مهم هست که به این نکته توجه کنین.
بقیه مواردی که ذکر کردین همه جز فرآیند رشد کودکه و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha