وابستگی شدید کودک ۱۵ ماهه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 27 بازدید

سلام . من یک دختر ۱۵ماهه دارم که شدیدا به منو پدرش وابسته شده اجازه نمیده کسی حتی نازش کنه. تو خونه وقتی میرم آشپزخونه که کاری انجام بدم بهونه گیر میشه نمیزاره همیشه باید پیشش باشم اجازه کاری رو بهم نمیده. خیلی به شیر علاقه داره و همش باید سینه من دهنش باشه که گاهی واقعا ضعف میرم و میترسم در آینده از شیرگرفتنش خیلی سخت بشه. 

برای اینکه وابستگیش کمتر بشه هر روز پارک میبرمش که با بچه ها دوست باشه ولی دخترم بیشتر به بچه ها نگاه میکنه تا اینکه بازی کنه یا مثلا هر چند قدم راه که میره منو نگاه میکنه ببینه هستم یا نه 

خونه کسی هم که میریم مدام نگاه میکنه که من حتما تو اون جمع باشم اگه نباشم حتی یک لحظه کلی گریه میکنه 

لطفا بگین این وابستگی ها ممکنه در آینده بهش آسیب وارد کنه؟

چجوری دخترمو اجتماعی ترش کنم؟ 

ممنونم

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۰ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

دوست عزيز سلام

ابتدا بايد يادآوری كنم كه كودكان بین 6 تا 18ماهگی مرحله اضطراب جدایی را تجربه ميكنند و تو این مدت مادر تقریبا از فرزندش نمیتونه دور باشه و باید در شرایط خاصش گذاشت تا زمانی كه كودک در  18 ماهگی به مرحله ای میرسه كه  ثبات در ذهنش بوجود میاره که تصویر مادر یا پدر رو میزاره تو ذهنش و هر زمان که اونها نبودند چون اون تصویر رو داره فکر میکنه کنارشند و بخاطر داشته باشيد كه این اتفاق فوق العاده مهم حدود 18 ماهگی به بعد میوفته.

برای اینکه تجربه جدایی و دوری از پدر و مادر برای بچه سخت و تلخ نباشه بايد مواظب باشيد که بچه از این دوریها آسیب نبینه و ميتوانيد  بازی قائم موشک رو هزاران بار با فرزندشون انجام بدهند تا به اون وضعیت ثبات ذهنی فرزندشون کمک کنه و بچه به این نتیجه برسه که پدر مادرمو نمیبینم ولی اونها هستند .

پس دوست عزيز نگران نباشيد و با صبوري بيشتر اين مراحل را بگذرانيد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha