سلام خسته نباشین واقعا درمونده شدم باردارم آخرهای ۵ ماهم. توی یک واحد با مادرشوهرم زندگی میکنم همش دعوا میندازه تو زندگیم همش ناراحتم استرس دارم هرثانیم یه عمر میگذره خسته شدم چیکاردکنم

اطلاعات تکمیلی

سن ۱۹ شغل خانه دار
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز

 آرام باشید.
لازم نیست جواب همه چیز را بدهید. کار خودتان را بکنید و با زبان نرم و محبت‌آمیز، حرفتان را بزنید. اینطوری خیلی احتمالش بیشتر است که دست بردارد و در عین حال چون شما خوش‌رفتاری کرده‌اید، گلایه‌ای هم نمی‌تواند داشته باشد
هردو باهم تلاش کنید
این پیشنهاد نیست بلکه یک قانون و قاعده است. تنها راه موثر برای حل مشکلات با خانواده همسر و برقراری ارتباط سالم این است که رابطه شما و همسرتان خوب باشد. مادامی که باهم مشکل دارید نمی توانید با خانواده ها پیوند عاطفی برقرار کنید.
هرگز نباید شما یا همسرتان در وضعیتی قرار بگیرید که بین همسر و خانواده یکی را انتخاب کنید.
اگر همسرتان را در این شرایط قرار بدهید ارتباط خودتان را با شریک زندگی تان غیرممکن می کنید. به جای اینکار سعی کنید دلیل دلبستگی همسرتان به والدین و خواهرو برادرهایش را درک کنید. اگر می توانید؛ از این ارتباط حمایت کنید.
پیوند خونی میان آنها چیزی نیست که به راحتی گسسته شود حتی اگر آنها از نظر شما دوست داشتنی نباشند.
به همسرتان غز نزنید
هر شب سر گلایه را با همسرتان باز نکنید و از مادرش بد نگویید. به فکر مظلوم نمایی هم نباشید. این کار به محبوبیت شما نزد همسرتان چیزی نمی افزاید، در مواردی هم ممکن است نتیجه معکوس بدهد.
افکار ناکارآمد را دور بریزید
 با در نظر گرفتن سه عنصر صمیمیت، دوست داشتن و تعهد، یک رابطه خوب با مادرشوهرتان برنامه ریزی کنید. فکرهای بد، قدرت تشخیص درست را از شما می گیرد و تصمیم گیری برایتان سخت می شود.
رابطه بر پایه احترام
 رابطه تان را بر پایه احترام متقابل برنامه ریزی کنید. منتظر نباشید که او نسبت به شما پیش قدم شود. بزرگ تر و کوچک تری اصل مهم و فراموش نشدنی در این رابطه است. کسی به دیگران احترام می گذارد، شخص محترمی هم هست و کسی که در جست و جوی احترام است، باید آغازگر احترام به دیگران باشد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha