ازدواج بدون اجازه پدر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 79 بازدید

سلام من تک فرزند خانواده هستم و 18سال سن دارم از یک سال پیش خواستگار های زیادی با وضعیت مالی و خانواده خوب و مذهبی به خواستگاری من میومدن ولی پدرم همیشه با من و مادرم رفتار بدی می‌کنه فحش و ناسزا میگه. الان یک ساله یه آقایی اومدن خواستگاری من که جراح دندانپزشک هستند پدرم با ایشون خیلی رفتار بدی داشتن بهشون فحش دادن حرفش هم اینه که بهونه میاره پسر قیافش بده زشته یا میگه هم سن پدر بزرگته من دکتر نیستم که تورو بدم به دکتر جماعت. من میخوام اصلا تورو بدم به یکی مثل خودم منم ناراحت میشم من خیلی ارزو ها دارم حق دارم همسرمو خودم انتخاب کنم چون زندگی مشترک من قراره بشه ولی همش میگن باید ما انتخاب کنیم با کی ازدواج کنی حتی اگر بد باشه و دوسش نداشته باشی من در سلامت کامل عقل میخوام با اون اقا ازدواج کنم چون همه معیار هایی که من میخوام دارن منم حق زندگی دارم پدرم از سن من قرص زیر زبانی برای ترک مواد استفاده می‌کنه تازگی ها هم قرص ترامادول مصرف میکنه

مادرم اعتیاد داره من میخواستم بدونم میتونم از حضور دادگاه اجازه ازدواج بگیرم  اگه میتونم شرایطش چجوریه  است در مقابل پدرم من قرار میگیرم چون خیلی از خانواده پدرم میترسم منو میزنن با کمربند و میدونم نمیزارم من با مردی که میخوام ازدواج کنم ممنون میشم راهنماییم کنین

اطلاعات تکمیلی

سن ۱۸ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

وکیل پایه یک دادگستری

با سلام و تبریک سال نو

1. بله شما باید طی دادخواستی به دادگاه خانواده با معرفی کامل مردی که قرار هست با وی ازدواج کنید و تعیین شرایط ازدواج مورد قبول طرف از دادگاه اجازه ازواج بگیرید و ناچارا باید پدرتان را طرف دعوا قرار دهید تا از خود در دادگاه دفاع کند و دلیل ایشان برای ممانعت از ازدواج شما برای قاضی بیان شود دادگاه نیز پس از بررسی شرایط شما و دفاعیات پدر در صورت موافقت اذن ازدواج را از وی سلب و به شما اجازه ازواج داده میشه.

2. شما قبل از هرگونه اقدام با شماره 123 اورژانس اجتماعی تماس بگیرید و با مشاوران آن مرکز مشکل خودتان را مطرح کنید و آنها را از وضعیت خود با خبر سازید.

توصیه عمومی: همیشه اقدام قضایی و قانونی را بعنوان آخرین راه در نظر بگیرید و قبل از هر اقدامی سعی کنید با مصالحه و سازش و داوری توسط افراد خبره و حقوقدان مشکلات خود را حل نمایید.

موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha