خواستگار خواهرم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 219 بازدید

سلام،  ۶ سال پیش یه خواستگار برای خواهرم اومده بود، همزمانم پسرداییمم براش اومد، ولی خواهرم جواب رد داد به خواستگاره، البته فقط مامانش اومد و یکم از خصوصیات پسرش گفت که خواهرم قبول نکرد و جواب رد دادن، اصلا همو ندیده بودن، همون موقع ها هم پسرداییم اومد خواستگاریشو ازدواج کردن و الان بچه دارن، حالا همین برای من اومده دوباره، من اول به مامانم گفتم ردش کنید، ولی چون خوانواده و پسره خیلی خوبن، مامانم گفت بذار بیان ببینیم چی میشه حالا اومدن، پسره هم اصن یادش نیست که مامانش اومده بوده برای خواهرم، حالا اونشب مادره هی به مامانم میگفته فاطمه (خواهرم) چطوره چیکار میکنه، هی میرفته با اون حرف میزده، دومادمونم اونجا بوده، بدش اومده، یا مامانش رفته پیشش بهش گفته که یادته اومدم خواستگاریت، یاد خواهرت ننداز. الان من موندم چیکار کنم، از طرفی پسر خیلی خوب و باایمانه و من حیفم میاد ردش کنم، از طرفی هم دومادمون رو این پسره و مادرش حساس شده خیلی، من میترسم ازدواج کنم و دومادمون نذاره با خواهرم رفت و آمد داشته باشیم، چون خیلی مذهبی و حساسه

نمیدونم چیکار کنم؟؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۹ جنسیت زن وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

با سلام
قطعا با روشی که مادر ایشان در پیش گرفته نشان می دهد که ایشان از تدبیر درستی برخوردار نیست وگرنه به این وضوح در مراسم این مساله را مطرح نمی کردند.  و این مساله به احتمال زیاد در آینده نزدیک برای شما و خانواده شما مشکل ایجاد میکند.
در این بین راه حلهایی هم مطرح هستند:
1- حتما مدت زمان آشنایی خود را با این فرد بیشتر کنید. به این معنی که از خانواده ها بخواهید تا جلسات بیشتری برای شناخت بیشتر شما و آقا با هم داشته باشید . بیرون بروید، صحبت کنید و زمان صرف کنید تا کمی شناخت ایجاد شود.
2- بعد از شناخت و صرف زمان اولیه در صورتی که پاسخ شما مثبت بود با مادر ایشان بصورت کاملا صمیمی صحبت کنید و عنوان نمایید که از بحث شناخت عبور کردید و نظر شما مثبت است اما مساله جدی بروز این خواستگاری بوده و برای جلوگیری از ایجاد حساسیت خواهش شما این است که این موارد را در محیط خانوادگی مطرح نکنند.

برای شما قبل از هر چیز بررسی و شناخت بیشتر و درست تر فرد مقابل را توصیه می کنم این مرحله بسیار بسیار مهم تر است.  همچنین برای ارزیابی های بعدی بعد از صرف زمان و دستیابی به شناخت اولیه مراجعه به متخصص و استفاده از خدمات مشاوره پیش از ازدواج می تواند کار ساز باشد.
شاد و پیروز باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha