راضی نبودن از خود

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 57 بازدید

سلام خانوم خسته نباشید، من بعد 13 سال و نیمه ازدواج کردم یک بارداری ناموفق داشتم که همین تابستون گذشته کورتاژ انجام دادم اول  روحیه ام خیلی خوب بود همسرم خیلی باهام مهربونه  همین دلیل خوب بودنم بود اما الان  نمیدونم چرا همش به فکر اون بارداری و جنین هستم .همسرم خیلی مرد خوبیه خداروشکر. ولی من  خیلی احساس تنهایی میکنم ،دست به کارهای یک دفعه ای  میزنم چند وقته خودم از دست خودم ناراحتم الان دارم با گریه اینا رو برای شما مینویسم .کارایی که انجام میدم، مثلا  اینه که به اجازه از سر این که یک دفعه از چیزی خوشم بیاد   نمیدونم چرا بدون فکر انجامش میدم ،هر حرفی و میزنم هیچ رازی و تو دلم نمیمونه هیچ سیاست ندارم  ،مثلا امروز  مادر شوهرم دعوتم کرد ولی بهونه اوردم گفتم یا وقت دیگه میام . میرم خونشون باهاشون هیچ حرفی ندارم آدمهای خوبی هستن ..

من فکر کنم مریض شدم روحیه ام خیلی خرابه همش فکر میکنم از جامعه عقب افتادم این چند سال ازدواج کلاس های مختلف رفتم. ورزشی، هنری، مثل خیاطی، آرایشگری، رانندگی و شنا تو همشون هم در حد اندازه خوب جلو رفتم این 6 ماه هیچ کار برای روحیه ام و سرگرمی نکردم کارم شده گریه وقتی همسرم سرکاره دعا و قرآن میخونم ولی تنهام   ،همش منتظرم همسرم از در بیاد تو ..امروز عکس بابام و بی اجازه یک دفعه گذاشتم تو کانال شهرستانمون ،یه سریا گذاشته بودن منم خوشم اومد گذاشتم الان میفهمم کار اشتباهی بوده باید اجازه میگرفتم حالم از خودم به هم میخوره   احساس میکنم  باعث اذیت همه میشم دلشون و میشکونم چیکار کنم؟

اطلاعات تکمیلی

سن 32 جنسیت زن شغل خانه دار
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام عزیزم بنظر میرسد که مسائلی که در مورد فرزندآوری داشتی باعث شده اعتمادبنفست رو از دست بدی با انجام مطالبی که در ادامه می آورم سعی کن با حفظ اعتمادبنفس و حفظ نشاط خودت و دوری از افکار منفی و پیگیری درمان نازایی، زندگی با نشاط و خوبی را برای خودت و همسرت داشته باشی کسي که با تغيير زاويه نگاه و افزايش آگاهي به خودباوري و اعتماد به نفس دست پيدا کرده است. او رضايت را دروني و خويش را از قيد و بند عوامل خارجي رها کرده است. دست از مقايسه کردن خود با ديگران و پرداختن به ايده آل هاي واهي کشيده و صاحب شخصيتي مستقل و قابل اتکاست که به تأييد همه نياز ندارد. سخن نابجاي ديگران او را به هم نخواهد ريخت و در مقابل، مصمم تر از پيش براي افزايش آگاهي و بهبود شرايط خود و ديگران تلاش مي کند.

افزايش اعتماد به نفس و خودباوري
رابطه ما با خودمان شبيه به رابطه ما با ديگران است؛ به طور مثال اگر دوستي داريد که هميشه با تاخير سر قرار مي رسد، به تدريج به او بي اعتماد خواهيد شد و اگر به کسي اعتماد نداشته باشيم، نمي توانيم او را دوست بداريم حتي اگر آن شخص خودمان باشيم! پس بهترين راه رسيدن به اعتماد به نفس، اين است که با خودمان مهربان تر باشيم و شرايط خويش را با تمام وجود دوست بداريم.
براي نيل به اين هدف، بايد ذهن خود را به جاي نداشته ها روي داشته ها متمرکز کنيم و اين يعني غربال کليه عقايد و افکارمان و برگزيدن اعتقادات و افعال پسنديده اي که بدان پايبنديم. هر کسي داراي نقاط ضعف و قوت هايي است؛ دست از قضاوت خود برداريد و با تکيه بر نقاط قوت، به تدريج نقاط ضعف را از پاي درآوريد. در اين راه قطعاً گاهي با شکست مواجه خواهيد شد، اما از شکست نترسيد و با آغوش باز به استقبال آن برويد.
گام عملي: از تغييرات کوچک و عملي آغاز کنيد تا ببينيد چطور شاديِ پيروزي هاي کوچک، شما را براي رسيدن به موفقيت هاي بزرگ آماده خواهد کرد. لازم نيست براي ورزش کردن ساعت 5 صبح فردا را انتخاب کنيد که آن فردا هيچگاه نيايد! شايد براي شروع ورزش، يک ربع بعد از پايان کار روزانه که دغدغه کمتري داريم، نيز کافي باشد.

دروني سازي رضايت
شادي چيست و ما چه زماني شاديم؟! داشتن ثروت، مکنت، شهرت، قدرت و يا همسري رمانتيک،  و يا فرزنداني باهوش، باادب و درس خوان و يا شغلي کم زحمت، با دستمزدي مناسب و يا خواب صبحگاهي، خوردن غذا، رفتن به سفر، بازي کردن، ميهماني رفتن و ... چند مورد از هزاران نمونه‌اي است که هر کدام مي تواند بخشي از بار شادي را در خود ذخيره داشته باشد. اما با کمي تأمل مي توان افراد زيادي را مثال زد که با وجود برخورداري از بخش و يا تمام اين مصاديق، باز هم احساس شادي واقعي نمي کنند. پس مشکل کجاست؟ مشکل اينجاست که شادي در ذهن ما عبارت است از به دست آوردن نداشته هايمان و قاعدتاً تا زماني که شادي را در رفع کمبود هاي خود تعريف مي کنيم به رضايتمندي نخواهيم رسيد. مثال هايي که زده شد تقريبا زودگذر و موقتي است و با کم شدن اثرشان، شادي ما هم رو به زوال خواهد رفت.
گام عملي: براي يافتن شادي سعي کنيد با تغيير زاويه ديد خود از عوامل بيروني به داشته هاي دروني، قدرت ادراک خود را افزايش دهيد و قدردان داشته هاي خود باشيد زماني که ما کمبودهاي خود را نقص مي پنداريم، حس بد ناشي از آن باعث بروز استرس و اضطراب در ما مي شود و جلوي پيشرفت ما را خواهد گرفت. قرار نيست خود شيفته شويم، چرا که فرد خودشيفته با بزرگ نمايي مسائل سعي در کتمان کمبودها دارد ولي ما با پذيرش کمبودها سعي در رفع آنها خواهيم داشت. اين را هم به خاطر بسپاريد که مردم مشکلات و کمبودهاي خود را با ما به اشتراک نمي گذارند؛ پس تصاويري که از مسافرت، خانه، خودرو و ديگر داشته هاي ديگران مي بينيد صرفاً يک روي سکه زندگي فرد مقابل را نشان مي دهد. وقتي خود را با توهمات ديگران مقايسه مي کنيم، مجذوب زندگي خيالي آنان مي شويم و کم کم داشته هاي خود را فراموش مي کنيم.
گام عملي : سعي کنيد خود را همان طور که هستيد بپذيريد تا بتوانيد زمينه اعتماد به نفس و دوست داشتن خود را مهيا کنيد. در مرحله بعد شاخص هاي ارزش گذاري خود را دوباره بررسي کنيد و نيازهاي اصلي را از تصورات واهي و جعلي تميز دهيد.

واکنش صحيح در برابر افکار و رفتار نامناسب ديگران
چرا به دليل مقابله ديگران، قيد خواسته هاي خود را می رنید؟ به عنوان مثال به دليل حفظ سلامت خود تصميم داريد از خوردن نوشابه صرف نظر کنيد، قطعاً در اولين ميهماني کسي خواهد بود که اين تصميم را سخت گيرانه يا غيرمنطقي قلمداد کند! در اين حالت بهترين واکنش ايجاد فاصله با جو موجود، حفظ آرامش و کنترل خشم احتمالي و سپس يافتن پاسخي مناسب و منطقي است. آرامش خود را حفظ و اين جمله را مدام تکرار کنيد «شخص مقابل قصد سوئي ندارد» با اين کار شما در مرحله اول خوش بيني را در وجود خود نهادينه مي کنيد. حتي اگر رفتار ديگران غرض ورزانه باشد، خوش بيني آرامش شما را در برابر آن حفظ خواهد کرد. البته خوش بيني به معني ساده لوحي نيست و از قضاوت هاي عجولانه جلوگيري مي کند. در مرحله دوم شما به اين باور خواهيد رسيد که هر نقصي به دليل عدم آگاهي است و با اين نگاه مي توانيد به راحتي ببخشيد. مثلاً با خود بگوييد که اين رفتار او نشانه عدم آگاهي وي از آثار مخرب نوشابه است!

 

گام عملي: ما بايد با آهنگ طبيعت هماهنگ شويم. در طبيعت اين عالم، بد بودن جايي ندارد. پس بپذيريد که اگر به شما بدي شد، بهترين جوابش خوبي کردن است. از امروز سعي کنيد همسر، عروس و فامیل خوب و مهربون و با نشاطی برای همنوعان خودت باشی و افکار منفی خود را با افکار مثبت جایگزین کنی. با آرزوی بهترین ها برای شما

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha