از پوشک گرفتن کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 123 بازدید

دکتر فرشته یاقوتی با سلام دختر ۲ سال و نه ماهه ای دارم که تاکنون موفق به گرفتن پوشکش نشده ام. تا حالا دو بار سعی کردم این کار رو بکنم که نشد. بار اول مهر ماه بود که به شدت مخالف اومدن به دستشویی بود و نمی اومد و گریه که به ناچار گفتم شاید زوده و بی خیال شدم. بار دوم آذر ماه بود که اونم اصلا همکاری نمی کرد یعنی تو مدت ۵ روز که باز گذاشتمش اصلا راضی نشد که یکبار هم تو دستشویی جیش کنه یا حتی بشینه، می اومد تو دستشویی ولی می گفت جیش ندارم و بعد از اومدن از دستشویی چند دقیقه بعد تو شلوارش می کرد و اصلا هم براش مهم نبود که شلوارش خیسه... روز ششم سرما خورد و دیگه نشد ادامه بدم. الان که ۲ماه از اون موقع گذشته نمی دونم چیکار کنم؟ چیزی که هست اینه که وقتی جیش یا پی پی می کنه اصلا سختش نیست نمی گه عوضم کن یا گریه کنه و... فقط گاهی که که پی پی می کنه با دست به پشت پوشکش می زنه. منم طاقت ندارم که اذیت بشه و زود عوضش می کنم.

به نظرتون بگذارم بعد از عید تو فروردین اردیبهشت که هوا بهتره اشکالی نداره و اینکه چه رفتاری داشته باشم که بیشتر همکاری کنه. به هیچ وجه راضی نمی شه بشینه جیش کنه، با وجود اینکه بهش یاد دادم بشینه و می شورمش. بهش میگم خونه جیش تو دستشوییه و از این حرفا ولی انگار نه انگار.


از طرفی حرفای بقیه را چه کنم تعطیلات که برم خونه مامانم خواهر و زن داداش هام(که همه از من بزرگترن و بچه هاشون بزرگن و سبب سلب آسایش از دخترم) و بقیه شروع می کنند که چرا از پوشک نگرفتی و فلان و بهمان. نمی دونم چیکار کنم چطوری حالیشون کنم که بچه با بچه فرق می کنه و... روابط اجتماعی اش هم ضعیفه و بقیه هم  خیلی سر به سرش میذارن. هر چی هم میگم کاری بهش نداشته باشید بهتر میشه حالیشون نیست. مدام رو اعصاب من و همسر و دخترم راه میرن. اینقدر فکرم درگیره که میگم عید جایی (یعنی سمت خانواده خودم که شهرستانند)  نرم و از این حرفا نشنوم چون به جای اینکه حالم تو تعطیلات بهتر بشه عصبی میشم و ...

لطفا راهنماییم کنید....




اطلاعات تکمیلی

سن ۳۷ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک و بین فردی

سلام مادر عزیز. 
درود بر شما. 
اصلا نگران نباشین دختر شما تاخیر نداره اما الان مهمه که از پوشک گرفتن رو شروع کنید. 
برای شروع همراه دختران یک توالت کوچک اموزشی بخرید(پلاستیکی) و بگویید از این به بعد قراره اینجا جیش کنی. 
پوشک را باز کنید و در فواصل منظم دخترتان را به دستشویی ببرید(مثلا هر نیم ساعت یکبار). حتما فواصل منظم باشد صبر نکنید تا علایم دستشویی کردن را در او ببینید. 
وقتی این فرایند را اغاز کردید به هیچ عنوان در منزل او را پوشک نکنید. 
اینکه چند روز طول بکشد تا یاد بگیرد و همکاری کند کاملا طبیعی است صبوری کنید و ادامه دهید. 
چند نکته مهم:
هر بار که در دستشویی جیش کرد حتما تشویقش کنید. از برچسب های رنگی استفاده کنید. با استفاده از داستان و نقاشی در مورد دستشویی با او صحبت کنید و مفاهیم مورد نظر را در قالب داستان اموزش دهید(اموزش غیر مستقیم) مثلا یه پیشی بود که میخواست بره جیش کنه .... .  محیط دستشویی را برایش خوشایند نمایید. با رنگ انگشتی اجازه دهید روی دیوارش نقاشی کند. 
در مورد اقوام میتوانید بگویید با یک متخصص مشورت کرده اید و بعد از عید شروع به از پوشک گرفتن خواهید کرد و دیگر توضیح بیشتر ندهید. در این مواقع یادتان باشد.اگر مدام به سوالات دیگران پاسخ دهید و یا توضیح دهید این سوالات و نظرات ادامه پیدا میکنند و دیگران مدام نظراتشان را خواهند گفت. شما با یک جواب کوتاه یا لبخند یا عوض کردن حرف مقابله نمایید. بعد از مدتی خواهید دید کمتر در امور شما مداخله خواهند کرد.
شاد و سربلند باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha