درمان تورتیکولی گردن نوزاد

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 80 بازدید

سلام وقت بخیر .من یه دختر ۴ ماه و نیمه دارم که از ۳ ماهگی متوجه تورتیکولی گردنش شدیم . فیزیوتراپی میبریمش که از یک اشعه قرمز برای گرم کردن استفاده میکنه.میخواستم ببینم این اشعه برای مغز و چشم و پوست بچم مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ خیلی کجی گردنش کمه چند جلسه ای خوب میشه؟ کاردمانی هم میبریم

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن
پاسخ مشاور

کاردرمانگر جسمی کودکان

با سلام خدمت شما والد گرامی
اشعه قرمزی که فرمودید اشعه مادون قرمز هست و اگر بر روی چشم کودک یک چشم بند بسته بشه یا به هر روش دیگری از تابیدن اشعه به چشم نوزاد جلوگیری کنید مشکلی نداره و آسیبی به کودک نمیزنه.
اینکه چند جلسه‌ای خوب میشه رو بهتره از درمانگران کودکتون که نوزاد رو از نزدیک ویزیت کردن بپرسید.
نکته مهم اینه که توانبخشی( فیزیوتراپی و کاردرمانی) رو تا اتمام درمان و بهبود کامل کودکتون ادامه بدید و وقفه نندازید و موارد گفته شده برای منزل رو رعایت کنید و تمرینات رو انجام بدید.
با احترام

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

تورتيكولی

پاسخ باسلام، تورتيكولی علل مختلفی دارد، جهت معاينه دقيق به متخصص اطفال مراجعه نماييد، روال بهبودی بسته به علت ايجاد كننده، درمان ها و زمان بهبودی متفاوتی دارد.

در صورتیکه در باردار ی سیگار کشیدن را ترک کنم چقدر اضافه وزن خواهم داشت؟

پاسخ مطالعات نشان می دهد که این میزان حدود دو تاسه کیلو گرم خواهد بود و دلیل آن هم این است که مادر به عنوان جایگزین سیگار، غذایبیشتری می خورد و ضمنا با حذف نیکوتین سرعت متابولیسم هم کم می شود. تجربهنشان دا...