درون گرا بودن

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 68 بازدید

سلام خسته نباشید. من 5 ساله که ازدواج کردم و یک پسر 2 ساله دارم. مشکل من اینه که بیش از حد درون گرا هستم و همسرم برون گرا یعنی وقتی از کوچیکترین چیزی ناراحت میشه به زبون میاره و گلایه میکنه و در کل ناراحتیشو خیلی راحت بیان میکنه اینم بگم همسرم برخلاف من که سالی یک بار عصبانی میشم خیلی زود عصبی میشه، تو این 5 سال خیلی دعوا و مشکل داشتیم اما همیشه موقع دعوا من سکوت میکنم، وقتی ناراحت میشم همه چی رو تو خودم میریزم انقدر با خودم کلنجار میرم تا زمان باعث میشه آروم بشم، ولی الان واقعا خسته شدم دیگه، وقتی ناراحت میشم سرم به شدت درد میگیره و تحملش برام خیلی سخته و متاسفانه بازم سکوت، چی کار کنم تا بتونم ناراحتیمو بیان کنم واقعا خسته شدم

اطلاعات تکمیلی

سن 33 جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام همراه عزيز ✋🏻

ممنون از اينكه مارا انتخاب كرديد

دوست عزيز بهتر است قبل از بيان دلخوری تان ابتدا عين آن را روی كاغذ بنويسيد .به اين ترتيب سهم خودرا در پيشامد مربوطه بهتر خواهيد ديد .از سوی ديگر نوشتن باعث آرامش تان ميشود .پيش از صحبت كردن كاملا مسئله را با جزئيات كامل و دقيق نگاه كنيد هميشه در همه مسائل دو طرف سهم دارند .پس سهم خودرا در ماجرا پيش آمده ببنيد و بعد اقدام به گفتگو كنيد.

در رابطه با همسرتان نشان دادن احساسات و هيجانات به طرز مناسب بسيار مهم است .و در رابطه عاطفی او بسيار تاثير گزار است .احساسات خود را بشناسيد .احساسات خود را بپذيريد و بيان كنيد.براي بيان شدت احساس خود از واژه های مشخص و يا مترادف استفاده كنيد . كلمه ای را براي بيان حالت عاطفی خود توصيف كنيد عصبانی ،افسرده ،نگرانی و.....شدت احساس خود را به طور واضح شرح دهيد .

✔️مثلا بگوييد :

كمی عصبانی هستم ..

يا دلخور هستم ..

من ناراحت و عصبانی هستم 

ميخواهم همين حالا صحبت كنم 

آگاه شدن از علت احساسات مهم است .ابتدا زمان و مكان مناسبی را پيدا كنيد. و به او بگوييد حرفهای مهمی داريد ،از او ميخواهيد كه به حرفهای شما به دقت گوش كنند .خيلی آرام و صميمی باشيد ،ملايمت رفتاری و گفتاری را فراموش نكنيد .توهين نكنيد از كلمات مناسب و احترام آميز استفاده كنيد .لحن و روش بسيار مهم است .لحن تحقير كننده نداشته باشيد .سركوفت نزنيد و با كسی مقايسه نكنيد .انتقاد نكنيد .با احساسات و ناراحتی خود را صادقانه بيان كنيد .لحن شما حالت دستوری نداشته باشد .پيامتان را شفاف و محترمانه و از موضع من بيان كنيد .صبور باشيد از بيان احساسات خود با همسرتان خسته و نااميد. نشويد .عميق تر شدن اين احساسات صميمت و ايجاد همدلی نياز به گذز زمان و صبوری و ممارست دارد .هر قدر بيشتر تلاش كنيد تا از راه صحيح خود واقعی تان را به همسرتان نشان دهيد، همدلی او بيشتر برانگيخته و به هم نزديكتر خواهيد شد .مطمئن باشيد روزی خواهد رسيد كه او شما را از خودتان بهتر خواهد شناخت و برای بهتر شدن حال و احوال تان هر كاری خواهد كرد .

                                   شاد و موفق باشيد 🌷🙏🏻

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha