درخواست طلاق از طرف مرد

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 98 بازدید

با سلام من ۲۸ سالمه و یک پسر ۴ ساله دارم یک مسائلی بین من و شوهرم پیش اومده که همسرم درخواست طلاق توافقی رو داره ولی من راضی نیستم مهریه ام که در سند دریافت شده قید شده لطفا من رو راهنمایی کنید دلیل اینکه نمیخوام جدا بشم اینه که مهریه ندارم ، پولی ندارم ، جایی هم برای ماندن ندارم مادرم ازدواج مجدد کرده خونه اون نمیتونم بمونم خونه پدرم هم محیط بسیار بدی هست برای من ( رفت و آمدهای افراد مختلف) لطفا من رو راهنمایی کنید طلاق نگیرم و بسوزم و بسازم یا طلاق بگیرمو آواره بشم . شایدم راه دیگه ای هست و من نمیدونم. سپاسگذارم

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۸ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

وکیل پایه یک دادگستری

با سلام و عرض ادب 

1. در روابط زوجین اصولا حق طلاق بر عهده مرد است و مرد می تواند با پرداخت حق و حقوق قانونی همسرش را طلاق دهد.

2. طلاق توافقی نیاز به رضایت شما دارد و اگر شما موافق نباشید از این طریق راه به جایی ندارد.

3. راهی که برای همسر شما باقی می ماند طلاق به درخواست خود ایشان است که در این حالت چون مهریه را دریافت کرده اید که همین مورد نیز جای بحث دارد. بحث تنصیف (نصف شدن دارایی) پیش می اید. به این معنا که برابر یکی از شروط سند ازواج در صورتی که مرد بدون علت قصد طلاق همسرش را داشته باشد می بایست اموالی را که در زمان زندگی زناشویی بدست اورده باید بین شما تقسیم شود.

4. فرزند نیز تا هفت سالگی حضانتش بر عهده شماست و بعد از ان تا 15 سالگی بر عهده پدرش و پس از ان خود فرزند تصمیم می گیرد با کدامک از شما زندگی کند و در هر حال نفقه فرزند بر عهده پدر است.

موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha