چند وقته تو اقدامم ، فعلا که خبری نیست برای بار دوم همه آزمایشامو تکرار کردم قند خونم 109 بود دکتر گفت مواظب باش ولی نه دوایی نه توصیه ای هیچی الان یه کم پرهیز میکنم اما میترسم تو بارداری یقمو بگیره چیکار کنم که تو دوران بارداری دیابت نداشته باشم؟
پاسخ مشاور

مشاور دیابت بارداری و کودکان

با سلام، ضمن تشکر از طرح این پرسش، در پاسخ باید گفت، اگر قند ناشتا مساوی یا بیشتر از 126 باشد نشان دهنده دیابت و اگر قند ناشتا 126-100 باشد نشان دهنده پیش دیابت است. از آنجا که در دو نوبت قند ناشتا شما بیشتر از 100 بوده است احتمالا شما در مرحله پیش دیابت هستید. اگر شما در مرحله پیش دیابتی هستید، لازم است با کنترل وزن، تغذیه سالم و افزایش فعالیت بدنی از بروز دیابت پیشگیری کنید. لازم است در اولین ویزیت بارداری نیز از پزشک خود بخواهید که قند خون شما را تست کند تا در صورتیکه نیاز به مراقبت های بیشتر و یا مصرف دارو دارید سریعتر اقدام کنید. همچنین توصیه می کنیم برای دریافت آموزش و اطلاعات کامل در مورد پرسش مطرح شده، در دوره های آموزش (دوره پیشنهادی) انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک شرکت نمایید. برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان و آگاهی از تاریخ و زمان کلاس ها انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 17 و پنجشنبه از 9 الی 13 با شماره 82433-021 داخلی 1 تماس بگیرید. در ضمن شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام انجمن به آدرس https://telegram.me/gabric (@gabric) به صورت روزانه اطلاعات مربوط به اصول سبک زندگی سالم برای پیشگیری از دیابت و کنترل قند خون را دریافت نمایید. شما همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت انجمن به آدرس www.gabric.ir از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به کنترل دیابت و نیز فعالیت های انجمن، مطلع شوید. ما در گابریک تلاش می کنیم تا هیچکس به علت نا آگاهی و نا امیدی، دچار عوارض تلخ دیابت نشود.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

آزمایشامو تو 1آزمایشگاه دادم لک و درد و خونریزیم ندارم 1روز بعد موعدم بتا 354 بود بعد 72ساعت تازه شد

پاسخ به نظر اختلال هورمونی است تا بارداری . سونوگرافی واژینال انجام بدین

سلام من نزدیک ب 4 ساله اقدام ب بارداری کردم ولی هنوزباردارنشدم همه ی آزمایشامم خوب بوده شوهرم رفت آز

پاسخ سلام بهتره کسی که شوهرتان ان را قبول دهرد با همسرتان صحبت کنه ویا اینکه نزد مشاور همسرتان راببرید ویا اینکه داروهارا در شربت یا ماست یا دوغ حل کنید تا مصرف نماید رزیم غذاییتان هم مقوی باشیدیعنی در رزی...