هیدروسل در کودک سه ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 1309 بازدید

با سلام و خسته نباشید

پسر سه ساله ایی دارم که در سن هشت ماهگی عمل پایین آوردن بیضه چپ را انجام داد و موفقیت آمیز هم بود. الان حدود یک هفته است که متوجه شدم کیسه بیضه سمت راست بزرگتر است.به پزشک مراجعه کردیم هیدروسل تشخیص دادند و گفتند عمل تنها راه درمان است و مشکل کودکم مادرزاد بوده که آب بیضه جذب نشده و بصورت کیست درآمده. خواستم بدونم دلیل بروز ناگهانی کیست بیضه چیست چون همیشه بخاطر عملی که قبلا داشته چک میکردم مشکلی نبود. بنظرم یک شبه بروز کرد که همون روز پسرم خیلی شیطنت کرد(پریدن و دویدن وسایل جابجا کردن) ممکنه دلیل بروزش فعالیت سنگینش بوده باشه؟ و سوال دیگه ام اینکه آیا حتما باید عمل شود؟ هیچگونه دردی هم ندارد فقط گاهی بیضه سمت راست کمی بزرگتر میشود گاهی هم کاملا جمع میشود و مشخص نیست. آیا اگر عمل نشود مشکلی چه حال و چه در آینده برای کودکم به وجود می آورد؟

اطلاعات تکمیلی

سن 29 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

متخصص ارولوژی

با سلام.
طبق شرحی که فرمودید انجام جراحی لازم است.
البته لازم است قبل از جراحی، یک نوبت سونوگرافی از بیضه ها و کشاله ران انجام دهید.
 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

واریکوسل گرید یک و هیدروسل

پاسخ با سلام. صرف کیست و واریکوسل گرید یک، نیاز به عمل ندارد. هیدروسل هم اگر با حجم کم باشه، میشه عمل نکرد. در مورد پرولاکتین، باید بصورت دوره ای چک بشه و اگه بالا بود و تستسترون پایین بود، لازمه داروهای س...

هیدروسل ارتباطی

پاسخ سلام ، بهتر است با جراح اطفال مشورت نمایید.

هیدروسل بیضه

پاسخ با سلام. تجمع مایع دور بیضه رو هیدروسل میگویند. برای تصمیم به جراحی باید معاینه شوند و شرح حال دقیق اخذ شود.

احتمال واریکوسل یا هیدروسل

پاسخ با سلام علایمی که فرمودید مطرح کننده واریکوسل است که در صورت شدید بودن میتونه با ناباروری همراه باشد. لازم است جهت معاینه وارزیابی دقیق مراجعه کنند.