2753

علائم سندروم پیش از قاعدگی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 92 بازدید

سلام

من دوماهه برای بارداری دومم در حال اقدام هستم. پیش دکتری که رفتم طبق تجویزش از دو ماه پیش متفورمین و کلومفین مصرف میکنم.

ماه پیش بعد از ۳۵ روز، یعنی ۲۱ آبان پریود شدم( البته دوره های پریودم بین ۳۱ تا ۳۵ روز متغیره)

حدود ۱۲ روز بعد از اولین روز خونریزیم ترشح شدید همراه لکه بینی داشتم و دل درد به مدت هفت هشت ساعت که در همان ایام نزدیکی داشتیم. چون حدس میزدم علائم تخمک گذاری است. 

بعد از ۱۰ روز از تخمک گذاری گرفتگی شکم و گاها دردهای ناگهانی شکم و زیرشکم، سردردهای خفیف، دردناک شدن سینه و نوک سینه، حالت تهوع( البته نه صبحگاهی، بلکه از حدودای عصر به بعد و اکثرا بر اثر بوی پخت غذا) و کمردرد و درد حدود ۵ روز اخیر هم گاهی ترشح سفید شیری غلیظ و چسبنده تا به الان دارم. قبل از مصرف داروهای کمک باروری از علائم سندروم پیش از قاعدگی فقط کمردرد و خیلی به ندرت تهوع داشتم.

هنوز ۳ تا ۵ روز به موعد پریودم مونده و میدونم تاخیر در قاعدگی به استرسم پایان میده.

ولی تا اون موقع صبر کردن کمی پر استرس برام. سوالم اینه که به نظر شما علائمی رو که گفتم از نشانه های بارداریه؟ یا سندروم پیش از قاعدگی؟ 

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۷ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور مامایی

سلام 
با استفاده از داروهای کمک باروری عوارض سندرم پیش از قاعدگی بیشتر می گردد و طبیعی می باشد. 
هم در بارداری و هم از پریودی علایم به دلیل هورمون استروژن و پروژسترون رخ می دهد و مشابه هم می باشند. نمی توان با توجه به علائم پیش بینی بارداری یا عدم بارداری نمود. ان شاا.... هر چه به صلاحتان می باشد اتفاق بیفتد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha