2723

سلام دختر یک ساله ام پای راستش رو به سمت داخل می زاره و خیلی می افته الان چند ماهه که راه میره خیلی نگرانم ببرمش ارتوپد لطفا کمکم کنید از من و شیر خشک تغذیه می کنه ولی اعتراف می کنم قطره آهن و ویتامین هاش بهش مرتب نمیدم چون خیلی گریه می کنه وقت دارو خوردن

اطلاعات تکمیلی

سن 30 جنسیت زن شغل ازاد وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر جسمی کودکان

با سلام خدمت شما والد گرامی
اطلاعات زیادی در مورد کودکتان بیان نکرده‌اید!
اما چند نکته که بتواند به شما در پاسخ به دغدغه‌یتان کمک کند عرض می‌کنم:
۱. کودکان در ماه‌های اول راه رفتن به سبب نداشتن کنترل کافی بر روی محیطی که در آن راه می‌روند و همچنین کامل نشدن مهارت‌های تعادلی در وضعیت راه رفتن افتادن‌های زیادی را تجربه می‌کنند؛ پس صرف افتادن‌های کودک نگران کننده نیست. اما با این وجود بهتر است هنگام راه رفتن کیفیت راه رفتن او و الگوی راه رفتنش توسط یک متخصص کاردرمانی یا فوق تخصص ارتوپدی کودک بررسی شود.
۲. چرخش پا به داخل هنگام راه رفتن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که شامل مشکلات استخوان‌های لگن، عضلات ناحیه لگن و ران و همچنین استخوان بندی ناحیه پا و مچ پا می شود. بعضا والدین نسبت به چرخش پای کودکان حساسیت اضافی دارند اما برای برطرف شدن نگرانی شما بهتر است فوق تخصص ارتوپدی کودک فرزندتان را ویزیت کند و در صورتی که به مشکلات لگن و دررفتگی آن شک کند برای فرزندتان، عکس رادیولوژی از لگن را درخواست خواهد کرد.

در آخر توصیه می‌کنم دو پزشک فوق تخصص ارتوپدی اطفال به صورت جداگانه کودک را ویزیت کنند و با جمع‌بندی نظرات ایشان ادامه درمان را انجام بدهید
با احترام
رامین محمدی
موفق باشید!

تجربه شما

login captcha

با سلام

بهتره کودکتون رو یک فوق تخصص ارتوپدی کودک ویزیت کنه، لطفا به عنوان متخصص مربوطه که در بالا نوشتم دقت کنید (فوق تخصص ارتوپدی کودک و لاغیر)

سلام آقای دکتر خسته نباشید دختر 14 ماهه ام که پاهاش پرانتزی و یکی از پاهاش رو به داخل بود و بردم  متخصص اطفال گفت که آهن و ویتامین دی کم داره بهش دارو و آهن و  و دوتا آمپول ویتامین دی 3 داد یکیشو زد و دومی گفت دو هفته دگه بزن - گفت نگران نباش درست میشه بنظرتون چیکار کنم ببرمش ارتوپد هم ؟ 

 چطور میتونم جواب آزمایششو براتون بفرستم ممنون از زحمات شما

ممنون آقای دکتر از راهنمابیتون  دخترم پاهاش حالت پرانتزی و باز هستن من فکر میکردم از پوشکه  انشالله میبرمش متخصص