سلام . من ۲۲ سالمه ۷ ماهه عروسی کردم ۱۴ ماه هم نامزد بودم شوهرم ۲۵ سالشه و من الان ۵ ماهه باردارم شوهرم شدید وابستگی داره به خانوادش و این باعث میشه من به مرور از خانوادش دلسرد بشم هر جا میریم مادرش میاد .خونمون طبقه بالای خونه مادر شوهرم هستش خودش شوهر داره ولی دست و پا گیر منه همیشه . هر چی میخورم تو خونه شوهرم اصرار داره برای اونا هم ببره درسته خانوادشن ولی هر چیز حد و حدود خودشو داره شوهرش میره سالن ورزشی شوهر من هر جا باشه خودشو میرسونه که اون تنها نمونه فقط حرف خانوادشو میزنه دلسوزی اونا رو میکنه خستم کرده انگار بچه دو ساله است وابستگی حدی داره. پدرشوهرم 

میره گردش با دوستاش بعد مادرش باید همراه من بیاد منم صبرم تموم شده از این بچه بازیاش فقط طلاق به سرم میزنه کمکم کنید تو رو خدا باید تغییر کنه اینجوری نمیتونم. طلاقمو میگیرم و این موردم بگم که کاملا با مشاور رفتن مخالفه در هیچ صورت هم قبول نمی کنه

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۲ جنسیت زن شغل دانشجو وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز

ارتباط عاطفی شدید بین همسرتان و والدین شون یعنی بند ناف عاطفی شون هنوز متصل است. با راهکارهایی می توانید کمی این ارتباط را مدیریت کنید اما این جدایی و استقلال باید به خواست خود همسرتان اتفاق بیفتد وگرنه مجبور همیشه در یک مثلث عاطفی زندگی کنید.

راهکارهایی برای کاهش این وابستگی:

همسرتان را متوجه این موضوع کنید که دخالت‌های خانواده‌اش سبب بروز اختلاف و فاصله بین شما شده است. به آرامی و با احترام با او صحبت کنید، شما یک زوج هستید پس او را متقاعد کنید؛ به او بگویید پدر و مادرش مشاورهای خوبی هستند و شما می‌توانید از آنها راهنمایی بگیرید اما در نهایت باید با هم‌فکری یکدیگر تصمیم نهایی را بگیرید.

به یاد داشته باشید عصبانی نشوید و با پرخاش درخواستتتان را مطرح نکنید

در زمان گفت‌وگو با همسرتان پیش‌داوری نکنید؛ به مواردی که اتفاق افتاده و به صورت تجربی پیش آمده اشاره کنید و روی موارد موجود اظهار نظر کنید. برای او مثال بزنید که با توصیه‌های خانواده‌اش چه نتایج تلخ و غم‌انگیزی برایتان حاصل شده است و اگر دخالت خانواده او نبود این مشکلات پیش نمی‌آمد.

او را متهم نکنید تنها آثار کارش را به او گوشزد کنید.

با همسرتان ارتباط صمیمی‌تری داشته باشید تا او شما را محرم بداند و احساس نزدیکی بیشتری با شما بکند. با او صحبت کنید تا او نیز تشویق شود حرف‌هایش را به شما بزند.

وقتی تصمیم های مستقل میگیرد حتی اگر موافق نیستید او را تشویق کنید و از حرف هایش استقبال کنید تا حس کند خودش بدون همفکری دیگران نیز قابل پذیرش و با اهمیت است.

مستقیم و بی پرده از والدینش انتقاد نکنید، از رفتارهایش نسبت به آنها نیز ایراد نگیرید چون او را حساس تر خواهید کرد و حس رقابت در او ایجاد می کنید. برای فرد وابسته حس اینکه بهش با کلام حمله شده به شدت دلهره اور است و باعث ایجاد فاصله بین تان خواهد شد.

آرام باشید و اگر راهکارها یاری تان نداد بدون همسرتان برای مشاوره مراجعه نمایید. 
گاهی ایجاد تغییر در خودتان باعث تغییر در رابطه میشود.🌹🌹🌹

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha