2723

پسرم مدفوعش را نمی گوید

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 118 بازدید

پسرم سه سال و هشت ماهه هست اما هنوز مدفوعش رو نمی گه ، وقتی مدفوع داره سریع میره توی اتاق قایم میشه و بهم نمی گه ، اینم بگم که یبوست داشت، الان دیگه مدفوعش سفت نیست ولی در روز چهار پنج بار خودش رو کثیف میکنه و دفع کمی داره .خواهش میکنم کمکم کنید خیلی از این کارهاش خسته و کلافه هستم، تازه غذا هم نمیخوره درست، ولی مشکل اصلی من دفعش هست. 

اطلاعات تکمیلی

سن 32 جنسیت زن شغل کارمند وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام

وقت بخیر

دوست عزیز بچه ها در این سن شدیدا لجباز می شوند، اما در کل باید کودک از نظر پزشکی بررسی شود. 

ممکن است به خاطر یبوست باشد که قبلا داشته چون دفع همراه درد است کودک تمایل به توالت رفتن ندارد و باید روند دفع مدفوع تدریجی پیش بره  بنابراین لازم است در رژیم غذایی او دقت شود و غذاهای فیبر دار مثل میوه و سبزی و همچنین حبوبات و غلات سبوس دار وارد رژیم غذایی کودک شود. 

ممکن است این مسئله به خاطر ترس کودک باشد. ترس از درد دفع مدفوع و یا مسائل دیگه  در نتیجه باید به کودک کمک کنید تا به ترس خود غلبه کند مثلا در زمانهایی که کودک آرام است در مورد ترس او با او صحبت کنید. همچنین عادت مثبت توالت رفتن را در او ایجاد کنید مثلا با مدت زمان خیلی کوتاه مثلا ۳۰ ثانیه نشستن در توالت شروع کنید و به او پاداش دهید، کم کم زمان را افزایش دهید این کار باعث میشود کودک در آرامش دفع کند.

موفق و موید باشید

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

پسرم رفلکس معده دارد روزی 4 الی 5 بار بیرون روی دارد مدفوعش بد بو است لطفا راهنمایی بفرمایید

پاسخ باسلام شربت رانیتیدین و قطره پدیلاکت مصرف نمایید و آزمایش مدفوع برای وی چک گردد برای مشاوره بیشتر با شماره 9099071816 از ساعت 18الی19 تماس حاصل فرمایید.

سلام خانم دکنر خسته نباشید،پسر چهار ماهه دارم،از پایان یک ماهگی مدفوعش هفته ای یک بار یا دو هقته ای

پاسخ با سلام با توجه به شرح حال حتما باید متخصص گوارش اطفال ویزیت و آزمایش مدفوع و در صورت نیاز آزمایش های تکمیلی برای کودک انجام بشه

سلام خانم دکتر.شب بخیر دختر من مدفوعش سبز رنگ و خیلی نگرانم که چیز خاصی نباشه .علتش چیه.؟

پاسخ سلام لطفا به متخصص اطفال مراجعه کنید و بخواید تا براش آزمایش بنویسن.