2723

علاقه داشتن به درس

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 98 بازدید

سلام من کنکوریم و متاهل و عاشق رشته ی فرهنگیان ولی نمیتونم درس بخونم خیلی دوست دارم بخونم ولی تا دو سه روز شروع میکنم شوهرم میگه بریم مسافرت و میگم نریم لج میکنه و بعدش اگه یک خانواده دیگه برن همش میگه خوش به حال اونا رفتن ما نشستیم خونه و از همه بدتر بیکار هم شده و واقعا احساس میکنم دارم افسردگی میگیرم مخصوصا اینکه یک کنکور ناموفق هم داشتم و پشت کنکوری هستم گاهی متنفر میشم از خودم که اینقدر به درس و هدفم علاقه دارم

اطلاعات تکمیلی

سن ۱۸ جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام
۱- با برنامه ریزی و انجام کارهای مثبت شور تازه ای به خود بدهید و به گذشته فکر نکنید.
۲- در صورت امکان در فرصت هایی که چند روز تعطیل هستید یک مسافرتی را ترتیب دهید و مسافرت کنید تا یک تنوع در وضعیت زندگی شما بوجود بیاید.
۳- برای درس خواندن خود هدف های کوتاه مدت در نظر بگیرید و در صورت رسیدن به آن هدف پاداش و در غیر اینصورت خود را تنبیه کنید. (مثلا اگر فردا برنامه خود را انجام دادم، حق دارم نیم ساعت از اینترنت استفاده کنم. اگر ۳ روز متوالی از برنامه ام عقب ماندم، یک هفته حق استفاده از اینترنت را نخواهم داشت) . انسان وقتی انگیزه ای قوی برای دستیابی به هدفی مشخص داشته باشد رسیدن به آن هدف که خود باعث ارضای انگیزه اش می شود پاداشی به حساب می آید که خود مایه احساس لذت یا خوشحالی و خوشنودی وی می شود و شکست در رسیدن به هدف مزبور نوعی کیفر است که باعث احساس رنج یا دلتنگی و کدورت وی می شود انسان به چیزی که مایه لذت باشد تمایل دارد و از چیزی که سبب رنج و درد است پرهیز می کند، به همین دلیل انسان فطرتا به یادگیری رفتارها و کارهایی تمایل دارد که سرانجام به تحصیل ثواب منتهی می شود و از اعمال و رفتارهایی که منجر به شکست یا کیفر می شود دوری می کند. 
۴- تلاش کنید با همسرتان روابط صمیمی داشته باشید، چون به حمایت و کمک و آرامش نیاز خواهید داشت. سعی کنید در کنار همسرتان، اوقات خوش داشته باشید مطمئن باشید با برنامه ریزی خوب می توانید هم برای ارتباطات خوب و رضایتبخش با همسر زمان داشته باشید و هم برای کارهای مورد علاقه و درس خواندن. موفق باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha