عدم اعتماد به نفس

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 79 بازدید

سلام خسته نباشید. من همیشه با مشکل کمبود اعتماد به نفس دست به گریبانم. با اینکه اگه شرایط زندگیم رو کسی بشنوه فکر می کنه موفقم و مشکلی ندارم اما خودم هیچ وقت نمی تونم از خودم راضی باشم و اصلا اعتماد به نفس صحبت کردن و نشون دادن توانایی هام رو ندارم. وقتی قراره کاری رو شروع کنم خودم رو لایق نمی دونم و شکست رو پیش بینی می کنم. این کمبود اعتماد به نفس و منفی بافی روی رابطم با همسرم هم تاثیر بدی گذاشته. واقعا دوست دارم تغییر کنم اما نمی دونم چطوری. از تعریف های بقیه چیزی در وجود من تغییر نمی کنه. تحصیلات خوبی دارم و در حال پیشرفتم شغل دارم و مهارت هایی که ممکنه به یک خانم اعتماد به نفس بده مثل رانندگی زندگی مستقل، تسلط به زبان خارجی و ...، رو هم دارم. اما هیچ کدوم از این ها من رو از خودم راضی نمی کنه. خودم رو دوست ندارم و مدام به خودم فحش میدم و از خودم بدم میاد، که دلیل اصلیش هم همینه که اعتماد به نفس ندارم و نمی تونم موفق باشم. حس خیلی بدیه در یک دور باطل گیر افتادم. لطفا بهم یک راه حل نشون بدین.

اطلاعات تکمیلی

سن 24 جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز


برای داشتن اعتماد به نفس می توان از راه حل های متداول استفاده کنید اما با توجه به شرحی که بیان کردید من به شما حضور در یک دوره جلسات طرحواره درمانی را پیشنهاد می کنم. 

تله های زندگی دام هایی هستند که دست و پای مارو می بندد و در اوج موفقیت اجازه لذت را از وجودمون سلب می کنند.


برای آشنایی و پیش از ورود به درمان کتاب زندگی خود را بیافرینید را بخوانید (با توجه به فرمایشاتون 5 فصل اول را و فصل های  12، 13 و 15 توصیف شرایط شماست).


و برای آشنایی با رفتار جراتمند و با اعتماد به نفس نیز کتاب جرات داشته باش را به شما پیشنهاد می کنم.


موفق باشید🌹🌹🌹

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha