از پوشک گرفتن کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 277 بازدید

با سلام و خسته نباشید. من دخترم ۲ سال و یک ماهشه، الان یک هفته هست که دارم برای از پوشک گرفتن باهاش کار میکنم، مشکلم اینه که تا اصلا خودش نمیگه جیش دارم اگه خودم به زور ببرمش دستشویی و جیش داشته باشه که هیچ اگه نه خودش اصلا نمیگه دستشویی دارم و وقتی کار از کار میگذره میگه من جیش کردم،به نظرتون طبیعیه؟چقدر طول میکشه تا یاد بگیره؟در ضمن دیگه هم نمیتونم پوشکش کنم چون دفعه دومه که اقدام کردم میترسم لجباز بشه...، و همچنین دو ماه دیگه هم خواهرش به دنیا میاد و من بعد از اون سرم خیلی شلوغ میشه.ممنون 

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۹ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

 

سلام دوست عزیز

با توجه به ویژگی هایی که از فرزندتون می فرمایین، به نظر می رسد که فرزند شما هنوز آمادگی کافی برای از پوشک گرفته شدن ندارد. به نظر من صلاح بر این است که شما این روال را تا 3 سالگی کودک به تاخیر بیندازید. تصور شما بر این است که اگر کودک را از پوشک بگیرید، چون بار دوم است باعث لجبازی کودک می شود. در حالی که اگر فشار زیاد وارد  کنید، احتمال این لجبازی بیشتر افزایش خواهد یافت.


در ضمن برای از پوشک گرفتن کودک نکات زیادی را باید لحاظ کنید. مانند این که بحرانی وجود نداشته باشد، فرزند شما بیمار نباشد، تحول خاصی در منزل شما اتفاق نیفتاده باشد. از طرفی صبوری در این راه مهم ترین کلید موفقیت است.

 

این که در مورد زمان مورد نیاز برای تمام شدن این مسیر سوال دارید، شاید نتوان زمان مشخصی را برای این مسئله تعیین کرد.فقط به شما صبوری و همراهی را توصیه می کنم. ممکن است زمان بیشتری طول بکشد، اما آرامش بیشتری در این راه وجود خواهد داشت و تاثیرات منفی بر روی شخصیت کودک کمتر به جا خواهد ماند.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha