پشیمانی از دادن اطلاعات زندگیم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 159 بازدید 2 تبادل تجربه

سلام . من یه سوال دارم در واقع یک عذاب وجدان در مقابل همسرم که خیلی دوستش دارم و نمیخوام شخصیتشو خورد کنم ولی بعضی وقتها با بی فکری احساس میکنم مردم رو اون طور که شایسته نیست مورد بحث قرار میدم و تصمیمات شخصی زندگیم رو به دیگران میگم، و از این بابت بلافاصله پشیمان میشم به طور مثال همین آخریش این بود که یکی از اقوام در مورد بچه دار شدنمون  پرسید و من هم آنچه تو دلم و ذهنم بود رو به زبون آوردم، اینکه من بچه میخوام ولی همسرم گُنده شده ولی فکر میکنه هنوز بچه هست و نمیخواد بچه دار شیم...! حالا دو تا موضوع منو از خودم ناراحت میکنه، یکی اینکه چرا من این موضوع شخصی رو اینقدر راحت در اختیار غریبه ها و اطرافیان گذاشتم و دیگری اینکه چرا شخصیت همسرم رو که اینقدر دوستش دارم با این حرفم پایین آوردم...!

ما پنج ساله ازدواج کردیم و سه ساله زیر یه سقف داریم زندگی میکنیم.

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۷ جنسیت زن شغل معاون مدرسه وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام عزیزم. خوشحالم که به همسر و زندگیت علاقه داری و به اشتباهاتت فکر می کنی تا اصلاحشون کنی. اولین نکته ای که به ذهنم میرسه رنجشهای حل نشده بین شما و همسرت هست. اینکه در گفتگو با ایشون گره هایی وجود داره که باز نمیشه و جرات یا مهارت حل و فصلشون با همسر رو نداری و وقتی کنار فردی غیر از ایشون قرار میگیری و احساس امنیت می کنی به سرعت مطرحشون میکنی‌. اگر این مشکل هست با کمک مشاور زوجی مهارتهای لازم برای گفتگوی مثبت رو یاد بگیر.

احتمال دیگر نداشتن هم صحبت و دوستان مورد اعتماد هست تا حرفهات رو گهگاه بزنی و متراکم نشن تا اینطور نپخته و به سرعت با یک آشنا و فامیل بیانشون کنی.

احتمال دیگر میتونه این باشه که کلا عادت نداری محترمانه راجع به دیگران صحبت کنی و حالا که مساله ی همسرت هست این مشکل پررنگتر داره خودش رو نشون میده. وقتهایی که تنها هستی در ذهنت گفتگوی درونی ایجاد کن و تمرین کن مسایلی رو که قبلا بیان شدن و محترمانه نبودن با دیالوگهای جدید و زیبا مرور کنی تا تبدیل به عادتهای کارآمدتری بشن و در روابط آینده مشکل نداشته باشی.

تجربه شما

login captcha

آیا راهی هست که این گفته ام رو درستش کنم یا به مرور زمان درست میشه؟

ممنون از راهنماییتون.

پرسش ها و پاسخ های مشابه

بالا بردن اطلاعات مذهبی و معرفی کتاب

پاسخ سلام علیکم صبح شما بخیر می تونید از کتابهای استاد مطهری شروع کنید و سیر مطالعاتی داشته باشید ارتباط با کتابخانه بگیرید رادیو معارف گوش کنید .

اطلاعاتی در مورد انجام زایمان طبیعی بعد از یک بار سزارین می خواستم واینکه انجام این کار مستلزم چه شر

پاسخ سلام علت سزارین قبلی شما اهمیت دارد و اگر علت تنگی لگن یا عدم پیشرفت زایمانی بوده توصیه به انجام ان نمی شود اما اگر انتخابی بوده و از زمان انجام آن 3 سال گذشته و معاینه لگنی شما هم اوکی می باشد می تون...

سلام و خسته نباشید. امروز مطلبی رو خوندم که نگرانم کرد . گفتم از شما بپرسم تا بیشتر اطلاعات کسب کنم

پاسخ سلام و تشکر اگر یکی از طرفین مبتلا باشه منتقل میشه .اگر یکی از طرفین میدونه که مبتلاست نباید کاندوم رو قطع کنه و سریعا مشاوره کنه در مرکز بیماریهای رفتاری

با سلام و خسته نباشید من دیروز ازمایش پاپ اسمیر دادم ک دکتر تو کاغذی ک اطلاعات رو باید توش مینوشت و

پاسخ سلام ممنون میتوانید با آزمایشگاه تماس گرفته و اطلاع دهید نگران نباشید