2723

افکار منفی بعد از زایمان

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 93 بازدید

سلام وقت به خير 

من امروز ١٦ روزه كه زايمان كردم

لازم به ذكر است كه زايمان سختی داشتم و خيلی هم زود شد من ٣٧ هفته زايمان كردم. و خيلی دوست داشتم بيشتر بچم تو وجودم ميموند اما يهويی شد. الان خيلی دلم تنگه بارداريمم اونايی كه باردارن حسرتشونو ميخورم

بچم خيلی مظلومه ميبينمش همش گريم ميگيره و مامانم كه با هزار مشكلی كه داره اينجوری از ما مراقبت ميكنه

احساس ميكنم ديگه زندگيم مثل قبل نمیشه. و دوست ندارم برم خونم احساس ميكنم از پسش بر نميام و مادر خوبی نميشم

بزرگترين مشكلم اينه كه همش ميگم تو آينده حسرت اين روزها رو ميخورم و واقعا وسواس گرفتم نسبت به اين موضوع دوست ندارم روزها بگذرند فكر ميكنم بزرگتر كه بشه خيلی دلم ميگيره با اين كه خيلی تحت فشار خوابم


اطلاعات تکمیلی

سن 25 جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاوره خانواده و کودک

سلام دوست خوبم 

اميدوارم خوب باشيد، تولد كودكتان مبارک .

دوست عزيز دوره طبيعی بارداری از ٣٧ تا ٤٢ هفته 

است كه خوشبختانه در محدود نرمال زايمان كرديد و مشكل خاصی وجود ندارد و مدت زمانی كه كودک زودتر به دنيا آمده برای وزن گرفتن بوده و مسائل خاص حياتی وجود نداشته است كه اينقدر باعث ناراحتی و نگرانی تان شود ،اين حس كه دوست داشتيد هنوز كودک در بطنتان باشد هيچ ربطی به تولد در ٣٧ هفتگی ندارد و حتی اگر در ٤٢ هفتگی زايمان می كرديد باز اين حس وجود داشت و تنها مختص به شما نيست همه مادران از اين حس لذت می برند اما الان و بعد از تولد اين موهبت به شما داده شده كه بتوانيد كودكتان را در آغوش بگيريد و ببوسيد و اين مسئله زيباتر از دوران حاملگی هست، پس به دور از افكار مزاحم وظيفه عشق و محبت خود را هر چه سريعتر شروع كنيد و بدانيد كه راه دراز و زيبايی در پيش است .

تمام افكاری كه داريد و ناراحتيتان طبيعی هست و اكثر مادران اين حس رو مثل شما تجربه میكنند و يكی از  دلايل مهمش نوسانات هورمونی است كه خلق را تغيير می دهد و باعث بوجود آمدن افكار نااميد كننده و وسواسی می شود پس لطفا نگران و ناراحت نباشيد .

دوست خوبم يكی از مراحل بسيار مهم و پر استرس زندگی تولد كودک و مادر و پدر شدن است بدليل اينكه تجربه بسيار متفاوت هست اما بعد از گذشت زمان مطمئن به اين روزها لبخند می زنيد و از خودتان ميپرسيد كه از چه چيزی ميترسيدم ؟

شما در حال گذر هستيد پس لطفا كارهايی را كه به آرامشتان كمک می كند انجام دهيد اگر لازم ديديد به روانشناس حضورا مراجعه كنيد و افكار مزاحم را دور بريزيد ، دلتان برای كودكتان نسوزد خيلی زود وزن ميگيرد و بزرگ می شود و تنها كاری كه بايد انجام دهيد بغل كردن كودک، بویيدن و بوسيدن است مطمئن باشيد به چيز ديگری نياز نيست و بدانيد كه سبک زندگيتان تغيير می كند نه كيفيت آن و حتی بهتر و زيباتر خواهد شد .

بهترينها رو در كنار كودكتان آرزو می كنم .


تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha