سلام. من و شوهرم هر دو بچه های طلاق هستیم . 

من وقتی 7 سالم بوده و شوهرم هم از اول پیش مادرش بوده و هنوز شیرخواره بوده که جدا میشه. 

من با مادرم در ارتباط بودم و هستم و دیدنش باعث شد خیلی آرامش بگیرم، اما شوهرم اصلا اصلا حتی من راجب مادرش صحبت نمیکنم خیلی باهاش. 

با اینکه میدونم مادرش از من و دو تا بچه هام خبر داره و برای شوهرم پیغام تبریک عید و تولد میفرسته . 

به نظر من این تو روحیه اش خیلی تاثیر میذاره، خیلی توو داره، اهل مشاوره هم نیست. من چیکار کنم ؟ چجوری یه کاری کنم که با من روراست باشه و خودشو باز کنه؟ 

با نامادریش هم که هردو همدیگرو خیلی دوست دارن البته خیلی با احساس رفتار نمیکنه، هیچی از زندگیش رو به من نمیگه، من نمیدونم خونه میخره یا نمیخره سرکارش چه خبره توی کیفش پول داره یا نه. تازه خیلی هم خسیسه ، من بعد از پنج سال هنوز لباس های خونه بابام رو میپوشم کلا سه بار لباس خریدم . بهم هم به این راحتی ها پول نمیده، فقط با من خسیس نیست ها با خودش و بچش هم هست. 

من چیکار کنم که از خساستش کم بشه؟ 

من میترسم که این حسش به مادرش رو روی من خالی کنه، اینکه زنها رو خیلی قبول نداره میترسم 

اطلاعات تکمیلی

سن 23 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز


موضوعات مطرح شده توسط شما چند موضوع مجزاست که به بررسی عمیق تری نیاز دارد.


اینکه ارتباط با مادرش را با شما در میان نمی گذارد می تواند از چند موضوع نشات بگیرد


یکی همین جدی نگرفتن زنان که می تواند خود دلایلی متفاوت داشته باشد مثل تجربیات قبلی رشدی و تربیتی در زندگی همسرتان

دیگری برقرار نشدن ارتباط صمیمی بر پایه احترام و اعتماد در زندگی شما

یا کلا اخلاق همسرتان این است که حرف زیاد نمیزند

بنابراین راهکارهای هر کدام متفاوت خواهد بود.

در مورد خساست همسرتان نیز:


اول از همه نبايد فراموش کنيم که حل مشکل خساست همسر کار ساده ای نيست بنابراين فقط بايد تلاش کنيم تا رفتار او را تعديل کنيم. اميدوارم با اين راهکارها بتوانيد بيشتر با همسر خسيس تان مدارا کنيد:


* طبيعت افراد خسيس را باور کنيد و بپذيريد که به بيماری خساست دچار هستند. اين باور باعث ميشود تا رفتارهای آن ها برايتان قابل تحمل باشد.


* بعضی افراد مبتلا به خساست، تلاش می کنند تا اين صفت نامناسب را اصلاح کنند. در اين صورت با درک مشکل شان بايد به آن ها کمک کنيم. نبايد اين افراد را مسخره کنيم يا دائم از آن ها ايراد بگيريم. بلکه بايد کنارشان باشيم تا با کمک هم به تدريج بر مشکل غلبه کنيم.


* پيش از خريد هر وسيله ای برای منزل با همسرتان مشورت کنيد. با وجود اختلاف نظر، مشورت کردن ضروری است تا پس از خريد با لجبازی او روبه رو نشويم. به اين ترتيب، مانع از بروز جنجال می شويم.


* زمانی که از رفتار همسرتان غمگين و عصبانی می شويد، ناراحتی تان را ابراز کنيد، البته نه با دعوا و جنجال بلکه به او توضيح دهيد که از رفتارهاي او ناراحت می شويد و خجالت می کشيد. اين توضيح و ابراز ناراحتی ما به شکل منطقی، تلنگری برای تجديدنظر در رفتارهای نامناسب اوست.


* افراد خسيس با وجودی که ممکن است سليقه خوبی داشته باشند اما برای خريد هر چيزی، ابتدا به مبلغ آن توجه می کنند؛ بنابراين به جای دلخور شدن يا مسخره کردن همسرتان، از او تشکر کنيد.

همين که او هزينه ای را بابت خريد چيزی پرداخت کرده، کافی است. تشکر شما نوعی تشويق برای تکرار اين رفتارهای مثبت و از بين رفتن برخی مشکلات رفتاری همسرتان است.🌻🌻🌻

 

تجربه شما

login captcha

خیلی ممنون از جوابگویی تون

به نظرم در مورد مشکل اولی که اشاره کردین هر سه تاش هست