کنجکاوی نوجوان در رابطه با مسائل جنسی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 755 بازدید

سلام من توی گوشی داداش ۱۳سالم دیدم که توی هیستوری گوگل چیزهای ناجور سرچ کرده مثلا نوشته بود س*ک*س پسر با پسر یا فیلم های س ک س ی دیگه ای واقعا شوکه شدم دیشب دوباره دیدم همینا رو سرچ کرده نمیدونم چجوری باهاش برخورد کنم یا چی بگم بهش تازه با دوستاشم زیاد میرن خونه همدیگه چیکار کنم میترسم یوقت با دوستاش کاری انجام بده چجوری بگم بهش که متوجه بشه کارش اشتباهه و دیگه نره سمت این چیزها؟

اطلاعات تکمیلی

سن 19 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام دوست عزیز

 

این نوع کنجکاوی ها در طی دوره بلوغ، تا حدی طبیعی به نظر می رسد. اما نکته مهم، میزان آنها و نحوه برخورد والدین با این مواردهست.

بهترین راه حل این است که بیشتر با برادرتون دوست باشید، بیشتر با ایشان وقت بگذرونید، دوستانش را به منزل خودتون دعوت کنید تا با اخلاقیات و ویژگی های آنها بیشتر آشنا بشید و از این طریق بتوانید کنترلی منطقی روی آنها داشته باشید.

کلاس های ورزشی و جهت دهی ذهن نوجوان به سمت فعالیت های ورزشی را فراموش نکنید. ورزش روش بسیار مناسبی جهت تخلیه انرژی های وجودی یک نوجوان در راستایی مثبت محسوب می شود.از طرفی سعی کنید در علائق نوجوان شریک بشید و ساعت هایی از هفته را در فعالیت هایی که ایشان به آنها علاقه مند هست، سپری کنید.


اگر هم در مورد کنجکاوی های نامناسب نوجوان، می خواهید با او صحبت کنید، بهتر است به شکل غیر مستقیم و از طریق دادن الگوهای مناسب و ذکر کردن تاثیرات منفی این نوع عملکردها اتفاق بیفتد. سعی کنید نوجوان، از این که شما از کارهایی که انجام داده، آگاه هستید، مطلع نشود. ولی به شکل غیر مستقیم آگاهی های نوجوان را افزایش بدید.

 

البته شما به نقش تربیتی پدر و مادر عزیزتون اشاره نفرمودید، چه بسا که نقش آنها هم بسیار پر اهمیت و اثر گذار هست و حتما لازم هست که والدین محترمتون هم در کنار شما از راهکارهای گفته شده استفاده کنند.

موفق باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha