2723

مشکلات اعصاب و افکار خودکشی در مادرم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 66 بازدید

سلام مادر من ۴۷ سالشه ما سه فرزندیم که در حال حاضر یه برادر ۱۳ ساله دارم و ما دوتا ازدواج کردیم. مادرم مشکل قلبی دارن و قرص مصرف میکنن چندماهی هست که به خاطر فشار مالی خیلی بهم ریخت و پیش دکتر اعصاب رفت حالا وضعیتش خیلی بهم ریخته است مدام حالش بده فراموشی داره تو حافظه کوتاه مدتش. دلش میخواد تو تاریکی باشه. گوشه گیر شده و حرف نمیزنه مدام گریه میکنه و دلش میخواد تنها باشه. میگه دلم میخواد خودکشی کنم خیلی نگرانشم نمیدونم باید چیکار کنم من خودمم درگیری دارم و این نگرانیم اضافه شده و فکرم مدام مشغول شده کمکم کنید چیکار میتونم براش کنم؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۴ جنسیت زن شغل خاندار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام همراه عزيز ✋🏻

ممنون از اينكه ما را انتخاب كرديد 

افسردگی باعث احساس غم و ناراحتی مداوم و ازدست دادن علاقه ميشود و اين احساس غم واندوه شديد ،بی اميدی ،بيچارگی و بی ارزشی بيشتر از يک يا چند روز يا چند هفته طول بكشد.افسردگی برطرز فكر و احساس و  رفتار تاثير ميگذارد .افسردگی برقراری ارتباط با ديگران ،حتی كسانی كه دوستشان دارد را برای فرد افسرده مشكل ميسازد.علاوه براين افراد افسرده معمولا حرف های نيش دار به زبان می آورند كه در آخر منجر به افسردگی ميشود .يادتان باشد اين حرف ها ،حرفهای يک فرد افسرده است نه كسی كه دوستش داريد ،پس سعی كنيد حرفهای او را به خودتان نگيريد .

دوست عزيز شرايط شما را كاملا درک ميكنم و ميدانم كه در موقعيت  سختی هستيد .ابتدا سعی كنيد اطلاعاتتان در مورد افسردگی را بيشتر كنيد و در مورد آن با مادرتان صحبت كنيد .اما يادتان نرود كه حواستان به سلامت احساسی خودتان هم باشد .فكركردن و در نظر گرفتن نيازهای خودتان اصلا خودخواهی نيست .كاملا ضروری است اگر از نظر احساس قوی باشيد ،ميتوانيد با مادرتان هم كمک كنيد .يكی از مهمترين كارها اين است كه عشق و حمايت بی قيد و شرط خودتان را در طول درمان نثار مادرتان بكنيد .بايد بسيار صبور و مهربان باشيد كه خيلی وقتها با برخورد منفی گرايی، دشمنی ها ،و دمدمی مزاجی اين افراد كار آساني نيست .با او صحبت كنيد و به او بگوييد:كه تنها نيستيد ،و هركاری از دستتان برمی آيد برايش انجام ميدهيد .به او تاكيد كنيد كه برايتان مهم هستند و زندگيشان برای شما خيلی مهم است .بگوييد كه مراقبش هستيد و ميخواهيد به او كمک كنيد .

مادرتان  را تشويق كنيد تا سبک زندگی سالم تر و پر انگيزه تری را دنبال كند .و خودتان الگوی او باشيد .نگرش مثبتی به زندگی داشته باشيد .خوب غذا بخوريد .ورزش كنيد و به كمک و حمايت ديگران تكيه كنيد .

او را تشويق به فعاليت كنيد ،او را به سينما و رستوران و پارک ببريد .او را به حركت واداريد .با هم به پياده روی برويد .كنارش باشيد و وقت هايی كه گريه ميكنند بدون حرف بغلشان كنيد و اجازه دهيد حضورتان رادرک كنند ،با لبخند و لحن گرم و صميمی به او بگوييد :به من بگو كه چه كاری ميتوانم برای كمک به تو انجام دهم ،ميخواهيم باهم راهی پيدا كنيم كه به تو كمک كند تا حالت بهتر شود .مدام به او سر بزنيد و به چشمانش نگاه كنيد و بيشتر به او لبخند بزنيد . دستانش را در دست بگيريد و شانه هايش را نوازش كنيد . بيشتر به حرفهايش گوش كنيد و سرگرمشان كنيد .بلند به مادرتان بگوييد كه برايتان مهم هستن و با صدای بلند ابراز علاقه كنيد .

رفتن به پيش يک روانشناس و متخصص در اين مورد را به او توصيه كنيد و يا خودتان برايش وقت بگيريد و با او همراه شويد .

              شاد و موفق باشيد 🌷🙏🏻

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha