لجبازی و پرخاشگری کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 30 بازدید

سلام و عرض ادب. من یه پسربچه ۵ و نیم ساله دارم که خیلی اذیتمون میکنه خونه مادرجونش هم میریم اعصاب همه رو خورد میکنه از بس که با همه بد صحبت میکنه همه مارو لگد میزنه بعد بهش میگی نکن بدتر میکنه همون کارو همش تکرار میکنه تا همه دعواش کنن. همیشه رو حرف همه حرف میاره و مخالفت میکنه . میگیم این درست نیست میگه نه درسته. گاهی از دستش گریه م میگیره و میشینم بحال خودم گریه میکنم که چرا همیشه نافرمانه و مخالفه. کوچیک تر هم که بود همیشه پاهاشو تو چش و چال آدم مینداخت. احساس درماندگی میکنم کمکم کنید. تشکر

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۷ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام.
به نظر میاد که پسر شما اختلال رفتاری داشته باشه؛ پس شما خیلی خیلی باید سعی بفرمایید که در درجه ی اول رفتارهای خودتون،همسرتون و نزدیکان به پسرتون رو اصلاح شده و اون طوری که دوست دارید بروز بدید.یعنی خیلی باید حواستون به رفتارهاتون باشه.
در قدم بعدی باید سعی بفرمایید که حتما" برای پسرتون یک زمان مشخص از روز وقت بذارید.یعنی یک ساعت از روز رو فقط و فقط به او اختصاص بدید و با او بازی کنید و بازی هایی که او دوست داره.طوری هم بازی کنید که لذت ببره و جنبه ی آموزشی نداشته باشه،صرفا" بازی و تخلیه ی هیجانی باشه.
رژیم غذایی پسرتون رو هم مورد بررسی قرار بدید و غذاها و مواد محرک مثل شکلات و.... کمتر باشه و در عوض سرشار از امگا۳ و مواد معدنی مفید باشه.
از کتاب داستانهایی که جنبه ی اصلاح رفتار دارند هم حتما" برایش استفاده کنید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha