پرخاشگری شدید در پسر سه ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 42 بازدید

سلام. پسر سه ساله ای دارم که فوق العاده قلدر و بی ادبه و مدام فحش میده...پدرش متاسفانه گاهی بخاطر مقابله باهاش کتکش میزد. اونقدر بد و پرخاشگر شده و مدام جیغ و عربده میزنه که از دستش عاصی شدیم.

ناگفته نماند که دو دختر بزرگتر از اون داریم که بسیار با ادب وآرام هستن.

بنظرتون با این طفل پرخاشگر لجباز بی ادب و اینکه همه رو کتک میزنه چه کنیم؟؟

اطلاعات تکمیلی

سن 41 جنسیت زن شغل دبیر وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام دوست عزیز

با توجه به توضیحاتی که می فرمایید ،حدس من براین فرض استوار است که احتمالا رفتارهای شما هم در مقابل پرخاشگری و بی ادبی کودک مناسب نیست.زیرا فرمودید که پدرش به کتک زدن متوسل می شود.سعی کنید عوامل زیربنایی را بررسی بفرمایید ،مثل میزان وقتی که به کودک اختصاص می دهید ،بازی ها و سرگرمی هایی که براش ایجاد می کنید.میزان انتقادی که از کودک می کنید.یا بررسی فضای خانواده و میزان ارتباطات مثبتی که در خانواده وجود دارد.
زیاد با کودکتون بازی کنید تا از این طریق انرژی درونیش به سمت مثبت هدایت شود.
از مهد کودک هم برای ارتباطات سالم و ایجاد فضای مسولانه دررفتارهای کودک استفاده کنید.در ضمن مهد کودک باعث می شود که میزان زیادی از انرژی های کودک به سمت درست هدایت شود و از طریق قرار گرفتن در یک فضای جمعی ،گذشت و همیاری را تمرین کند.و متوجه این موضوع شود که خیلی از مواقع می بایست از اهداف شخصی خودش به نفع جمع بگذرد.

 

اگر تمام عوامل موجود را چک کردید و انجام دادید ولی  باز هم کودک به این رفتارها دچار بود ،سعی کنید در مقابل رفتار کودک از روش محروم کردن استفاده کنید. مثلا او را از آن چیزی که دوست دارد محروم کنید.و دقت کنید که انچه که از کودک می گیرید ،همان چیزی باشد که کودک دوست دارد تا محرومیت ازآن باعث تغییر رفتار کودک در جهت مطلوب شود.


در ضمن در مورد اجرای قوانین برای تغییر رفتار کودک ،خودتون همسرتون و دو فرزند بزرگترتون هماهنگ و یکسان عمل کنید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha