تنفر از همسر در بارداری

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 107 بازدید

سلام. من ۷ ماهه باردارم. قبلا من و همسرم یک ازدواج ناموفق داشتیم و در این ۴ سال که با هم هستیم مدام سر خانواده و خودش دعوا داشتیم. همسر من بسیار کثیفه و بوی بدن و دهن و مسواک نزدن و ریش بلندش واقعا اذیتم می کنه ولی از راهی برای این مشکل وارد شدم بی فایده است. دروغ های بزرگی که بهم گفته و پنهان کاری های بزرگ مثل بهایی بودن بعضی از خانواده اش و اعتیاد پدرش و ... هم مزید بر علت شد. شدیدا ازش متنفرم 😭 مدام به خودکشی و سقط  فکر می کنم

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۲ جنسیت زن شغل دبیر وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام
دوست عزیز در بارداری به علت تغییرات هورمونی حساسیت زنان بیشتر میشود ممکن است قبل بارداری همین مسائل وجود داشته باشد اما الان بیشتر منجر به اذیت کردن شما میشود.
معمولا ما پیشنهاد میکنیم مسائل بین زوجها تا حد معقول کم شود و بعد اقدام به بارداری کنند .
اما در حال حاضر فکر کردن به گذشته و مرور کردن آن راه حل مشکلتون نیست.
شما در شرف مادر شدن هستید و دارید فرزندی به این دنیا میارید که مسئولش هستید پس الان در این دورانی که هستید سعی کنید به فکر خودتان و فرزندتان باشید
مراقب افکار و احساساتتون باشید که مستقیم به کودک دلبندتان سرایت میکند.
اجازه بدهید دوران بارداری شما تمام شود. هم به خاطر خودتان هم اینکه الان مشکلات به نظر لاینحل میاد  و ممکن باعث وخیم شدن اوضاع شود
موسیقی بی کلام صرفا جهت آرامش قبل خواب گوش بدید.
کتاب بخوانید. اطلاعاتتون رو در مورد فرزندتان بالا ببرید .
زمانهای که احساس مسکنید عصبانیت و غم داره بهتون هجوم میاره شروع کنید به تنفس عمیق کشیدن . و تمام توجه تون رو به تنفس هاتون بدید . 15 بار انجام دهید از شکم نفس عمیق بکشید چند ثانیه نگه دارید و بعد بازدم. اجازه بدید افکارتون در ذهن تون بیان و برن مثل یه ماشین توی اتوبان. اما تحلیلش نکنید .ازش فرار نکنید . تماشگر عبورش باشید.
اجازه ندید ذهن و احساس تون شما رو کنترل کنند. در حال حاضر خودتان را آنالیز نکنید.

در یک موقعیت مناسب با همسرتان صحبت کنید در مورد خودتان و احساساتتان صحبت کنید.
ایشون رو مورد خطاب قرار ندید . توهین. کنایه نداشته باشید .
فقط بگویید چه انتظاراتی به عنوان همسر دارید و از ایشون هم بخواهید همینکارو انجام بدند.

در مورد دروغگویی و پنهان کاری باید علت رو بررسی کرد. معمولا دروغ به علت ترس از دست دادن. یا ترس از قضاوت شدن و... گفته میشه.
ممکن همسرتان نخواستند شما را ناراحت نکنند. ویا خجالت زده نشوند پیش شما دست به پنهانکاری زده.  متوجه هستم در هر صورت شما ناراحت شدید از این پنهانکاری. حرفم این است از همسرتان یک غول نسازید. ایشون هم یک انسان هستند با اشتباهات و نکات مثبت و منفی .
فقط باید با هم تلاش کنید این رابطه رو مجدد احیا کنید.
اجازه ندید وجود بچه باعث بشه مشکلاتتون بیشتر بشه و از هم بیشتر فاصله بگیرید و فرزندتون رو جایگزین همسرتون کنید

به روان شناس حضوری مراجعه کنید حتی اگر همسرتان نیامد. این کار رو اول از همه به خاطر خودتان. بعد به خاطر زندگی تون و بعد به خاطر فرزندی که قراره توی محیط خانه شما رشد کنه انجام بدید.
ممکن همسرتون به کمک نفر سوم و متخصص بینش جدیدی نسبت به زندگیشون پیدا کنند.

با آرزوی آرامش روز افزون برای شما


 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha