مشکلات اختلاف سنی زیاد

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 238 بازدید

با عرض سلام و خسته نباشید. من برادرم ۲۶ سال و ۴ ماهش هست و یکی از اقوام دختری رو برای ازدواج برادرم معرفی کرده ۱۴ سالشه این دختره و ۱۲سال اختلاف سنی دارند. من هرچی به خانوادم میگم توو این دوره و زمونه دختر۲۰ ساله از پس زندگی برنمیاد چه برسه ۱۴ ساله و شما با این کار دارین مشکلاتتون رو بیشتر میکنید . ولی اصلا به حرف من گوش نمیدن و میگن آنقدر ۱۴ساله هستن که به بلوغ عقلی رسیدن که نگو... من میخواستم بدونم آیا واقعا اینطوره؟ مشکل اصلی اختلاف سنی زیاد هست از نظر من. بنظر شما این اختلاف سنی بعدا یا حتی الان براشون مشکل ساز نمیشه؟

پاسخ مشاور

مشاور ازدواج

دوست عزیز سلام
مطمئنا نمیشه فرمول یکسانی رو برای اختلاف سنی در همه ی زوج ها ارائه داد و نشان داد این اختلاف چه نقشی در موفقیت یا شکست زندگی زناشویی داره اما تناسب سنی میتونه زیربنای مهمی در ازدواج باشه که توجه نکردن به اون می تونه زمینه ساز مشکلات و ناسازگاریها در زندگی بشه.
در واقع تفاوت سنی عاملی هستش که در کنار تفاوت های اخلاقی، شخصيتی و ظاهری اختلافات زناشويی رو تشديد می کند. اختلاف سنی زن و مرد نبايد آنقدر زياد باشه که در مسائل اساسی زندگیشون مثل عقايد و ارزش ها، ارتباط با اقوام و دوستان، تفريحات و سرگرمی ها شکاف زيادی رو ايجاد کند چرا که تفاوت فاحش نگرش در اين حوزه ها باعث بروز اختلافات و يا دلسردی هايی در زندگی زناشويی ميشه.
بسته به اين که زن و مرد در کدوم دهه از زندگی به ازدواجی با فاصله سنی زياد پاسخ مثبت میدن، ميزان مشکلاتی که شکاف سنی ايجاد می کند، کم يا زياد ميشه. به طور کلی ازدواج در دوره نوجوانی و اوايل جوانی به دليل تصميم های هيجانی و عاطفی طرفين و احساسی عمل کردن آن ها در امر انتخاب همسر، چه برای دختران و چه برای پسران جدا از اهميت مبحث فاصله سنی، توصيه نميشه.
يقينا تفاوت سنی زياد در ازدواج هايی که طرفين خصوصا دختر از نظر سنی به نوعی ثبات و پختگی عاطفی، هيجانی، شخصيتی، اخلاقی و جسمی رسيده باشه و بتونه روی خط ثابتی از مديريت هيجانی حرکت کند به مراتب خطرات کمتری رو خواهد داشت. ولی یه دختر 14 ساله تو اوج هیجانات نوجوانیه و به این بلوغ نرسیده و با گذشت زمان ممکنه معیارهاش برای زندگی خیلی متفاوت بشه و دو دنیای متفاوت با برادر شما داشته باشن.
به هر حال تصمیم با شماست و توصیه من انجام مشاوره پیش از ازدواج قبل از هر اقدامی ست.
موفق باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha