تردید برای انتخاب خواستگار

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 1633 بازدید 3 تبادل تجربه

سلام من از طریق مجازی با پسری که هم همشهری نیستیم و فاصله ی شهرمون یک ساعته آشنا شدم . هردو کارمندیم و متولد 72 هستیم. در مورد اخلاق ایشون میتونم بگم خوبه و منطقی هست ولی مشکلی که من دارم اینه که احساس می کنم به اندام و زیبایی خیلی حساسه ، طوری که اصرار دارن من دماغمو عمل کنم با وجود اینکه دماغ من خیلی جزیی مشکل داره و زیاد به چشم نمیاد یا مثلا میگه برای خط لبخند یا خطوط دور چشم میریم دکتر تا کاملا صاف باشه صورتت و... چون توی تولد یا روز دانشجو و... برام کادو نخریده دوستام یا خواهرام میگن خسیسه و پول خرج نمیکنه  ولی ایشون میگن من موقعیتشو ندارم و همیشه همدیگر رو نمی بینیم من کادو بدم . ولی ایشون چند باری که حضوری صحبت کردیم منو بهترین رستوران یا کافی شاپ میبره و اصلا خسیس بازی در نمیاره. بعد یک سال اومد خواستگاریم و سر مهریه توافق نشده و خانواده اونا قبول نمیکنن الان ایشون بهم گفتن اینجوری پیش بره باید صبر کنیم و خبری از ازدواج نیست حاضر نیست مهریه ای که خیلی زیادم نیست رو قبول کنه واقعا موندم توی بلاتکلیفی نمیدونم چی بگم و چیکار کنم؟

😳😳😳

اطلاعات تکمیلی

سن 24 جنسیت زن شغل آموزگار وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

سلام
گاهی خسیس بودن با حساب گری اشتباه می شود. در این مورد بایستی در نظر گرفت که ایشان خسیس هستند یا حساب گر. از طرفی شرایط سخت اقتصادی برای شروع یک رابطه سختی هایی به همراه دارد که بایستی از قبل به تمام جنبه های آن توجه کرد. همینطور شرایط مهریه و بحث بلاتکلیفی همگی جزو شرایطی هستند که با صحبت های جدی و تعیین وقت می توان به آنها رسیدگی کرد.
اما در مورد حساسیت روی ظاهر باید عرض کنم یکی از جدی ترین نکات در نوشته های شما همین بحث ظاهری است این بخشی است که بایستی بیشتر به آن توجه کنید. از ایشان درخواست کنید که تصمیم جدی خود را برای ادامه رابطه با همین شرایط مشخص کنند. قرار نیست ما یکدیگر را فتوشاپ شده بپسندیم. به این معنی که تصور کنیم اگر عمل بینی کند ، یا عمل های زیبایی دیگر داشته باشد برای من قابل قبول خواهد شد. ما در ارتباط باید فرد مقابل را با همان ویژگیهای حال حاضر او در زمان حال بپذیریم و در غیر اینصورت ارتباط وارد مرحله بحرانی در آینده نزدیک خواهد شد.
در مورد فاصله دور و ارتباط های راه دور حتی فاصله یک ساعته باید اشاره کنم که حتما اجازه دهید که شناخت شما از این فرد بیشتر و کامل شود. به دلیل این فاصله رابطه شما برای ایجاد شناخت به زمان بیشتری نسبت به رابطه های نزدیک نیاز دارد.
برای ورود به مرحله جدی ارتباط به معنی عروسی و زندگی مشترک حتما عجله به خرج ندهید و از خانواده خود درخواست کنید تا حمایت بیشتری از شما داشته باشند تا بتوانید در شرایط آرام تری بیشتر فکر کنید.
خانواده شما نیز وقتی ببینند شما با جدیت بیشتری روی این موضوع تمرکز دارید حتما با شما همراهی خواهند کرد.
حتما در رابطه ابراز کنید که جدای از بحث مهریه و ... شما نیاز به شناخت بیشتری دارید. اجازه دهید زمان و انرژی صرف شده شرایط را برای شناخت عمیق تر برای تصمیم گیری آماده کند.
همینطور در صورتی که شرایط برای شما مهیاست صورت حضوری از خدمات مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنید.
شاد و پیروز باشید.

تجربه شما

login captcha

این آقا خسیس هستن وگرنه میتونست کادو بخره بگه هر وقت دیدمت میدم بهت!حتی یه کادو ارزون.

چه توقعات بیخودی! بگو تو منو همینجور دیدی و دوستم داشتی.یا از اول تو فکرت بوده منو تصحیح شده ببینی؟ 

ایشون در آینده توقعات نابجاتری ازت دارن.

راهنمایی های آقای مشاور هم بسیار زیبا بجا و درست است.

عزیزم حتما که نباید چیز گرون بخره که موقعیت نداره رو بهونه میکنه

خسیسه دیگه

بخدا شوهر سابق منم اینجور بود. خرج بچه خودشم نمیداد

خیلی دقت کن

خانمم شما 25 سال سن بیشتر ندارید یعنی چه که بریم دکتر تا صورتت صاف باشه؟ کسی که هنوز هیچی نشده این قدر تصویر غیرواقعی از زن داره زمان بارداری شکم شما رو چطور تحمل می کنه؟ به نظرم نیازی به زمان دادن برای شناخت بیشتر نیست. این آقا بلوغ فکری نداره .با ایشون کات بفرمایید.

در مورد مهریه ام این که اصلا با شما کنار نیومده در صورتی که گفتین مبلغ مهریه کمه و حتی حد وسطی هم پیشنهاد نداده نشون از لجبازی ایشون داره.