تاثیر روابط اجتماعی همسر بر ازدواج

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 58 بازدید

سلام مهم ترین فاکتور های یک ازدواج موفق چیه؟ من همش نامزدم رو با پدرم مقایسه میکنم و فکر میکنم زندگی ما هم مثل پدر و مادرم میشه احساس میکنم نامزدم روابط اجتماعیش خیلی پایینه سخت با مردم ارتباط برقرار میکنه و مردیه که نمیتوته از حق خودش دفاع کنه باید چیکار کنم؟ یعنی ممکنه در آینده به مشکل بخوریم؟ رابطه مون رو قطع کنم؟ خیلی میترسم شکست بخورم

اطلاعات تکمیلی

سن 21 جنسیت زن شغل دانشجو وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور ازدواج

دوست عزیز سلام

ممنون که ما رو واسه راهنمایی انتخاب کردید.

به سن خودتون و نامزدتون و این که چطور باهم آشنا شدید و چقدر از زمان نامزدی شما میگذره اشاره ای نکردید. انتخاب همسر از مهم ترین تصمیمات فرد در زندگی هستش که نیازمند تفکر منطقی ست وازدواج موفق بستگی به عوامل مختلفی داره که خیلی از اونها رو باید در دوران نامزدی ارزیابی کرد؛ از جمله:

1- اصالت خانوادگی: شناخت خصوصیات و وضعیت تربیتی فرهنگی خانواده همسر آینده، در ایجاد تفاهم بین دختر و پسر در زندگی زناشویی نقش اساسی ایفا می کنه و این مساله باعث می شه بتونید سازگاری بهتری با هم پیدا کنید. عدم تناسب  بین دو خانواده و عدم مهارت ارتباطی بین دو خانواده و زوجین با خانواده ها باعث بروز مشکلات فراوان و گاه لاینحل میشه و زندگی زوجین رو دچار مخاطره میکنه. مشکلی که با اندکی کسب مهارت و به کار گیری انعطاف سازنده میشه از بروز اون جلو گیری کرد. زوجین باید بدونن که ازدواج تنها پیوند بین دو فرد نیست، بلکه پیوند دو خانواده و حتی دو قوم هستش و برای استحکام این پیوند مهارت های ویژه ای نیاز هست.

2- پختگی روانی و رشد عاطفی، فكری و اجتماعی طرفين: این عوامل تنها به سن بستگی ندارد و رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند. مثلا شخصی ممکنه 40 سال داشته باشه ولی از لحاظ رشد عاطفی عقب افتاده محسوب بشه.شخصی که از لحاظ اجتماعی رشد کرده ،روابط اجتماعی رو بهتر درک می کنه، می دونه چگونه با دیگران، به خصوص خانواده و همکارانش سازش کنه. درک می کنه که انتظارات اجتماع از او چی هستش و تا اندازه زیادی قادر ست خودش رو با این توقعات تطبیق بده. همچنین آماده قبول مسئولیت هستش و نسبت به محدودیتهای خودش آگاهی دارد. شخصی که رشد عاطفی کرده، در مورد همسر و فرزند و دوستان و مشکلات زندگی نظریه واقع بینانه ای داره. فلسفه زندگی معینی داره که بر اساس اون می تونه از بحرانهای دایمی زندگی جلوگیری کنه. او به پیشرفت های فعلی خودش متکیه و زیاد به گذشته ش متکی نیس. در ضمن به مطالبی مثل امور جنسی ،‌ عشق ، ازدواج و تربیت کودک با روشنفکری نگاه می کنه.

3- طرز تفكر، عقايد و تمايلات: بايد قبل از وارد شدن به زندگی زناشويی مخصوصا در دوران نامزدی در موضوعات مهم زندگی توافق نظر وجود داشته باشه.

4- عقايد مذهبی: اعتقادات و نگرش های زن و مرد اكثرا پس از ازدواج ادامه پیدا میکنه و اگر زن و شوهر از يک مذهب ولی دارای اعتقادات و ديد فلسفی متفاوت باشند، منجر به اختلافات شده و ديگر مسائل زندگی رو  تحت الشعاع قرار مي ده.

5- تشابه تحصیلی و طبقاتی: در يک ازدواج مطلوب هميشه بايد تشابه تحصیلی و طبقاتی تا اونجا كه امكان داره وجود داشته باشه. هرچه زوجین از این نظر شباهت داشته باشند، امكان رضايت، خوشبختی و سعادت بيشتر هستش.

6-  توافق و طرز فكر درباره امور جنسی: تحقيقات نشون می دهه كه مسایل جنسی از لحاظ اهميت در رديف مسایل درجه اول يک زندگی زناشوئی قرار دارد و سازگاری و رضايت در روابط جنسی از مهمترين عوامل خوشبختی هستش. اگر اين روابط ارضا كننده و كامل نباشد، منجر به ناراحتی شديد، اختلافات و حتی از هم پاشيدگی خانواده می شه.

7-بيماری روانی در خانواده: وراثت يكی از عوامل مهم بيماری های جسمی و روانی هستش حتما در این مورد اطلاعات لازم رو داشته باشید.

اینکه فرد مقابل مسئولیت پذیر باشه، از لحاظ مالی توانایی اداره کردن یک زندگی رو داشته باشه و خیلی موارد دیگه باید مد نظر قرار بگیره.

عیب های خودتون و طرف مقابل و تفاوت هایی که باهم دارید رو ببینید و الان در موردشون فکر کنید و تصمیم بگیرید، مقایسه کردن نامزدتون نه تنها با پدرتون بلکه با هیچ فرد دیگه ای منطقی نیس، شما باید ایشون رو با معیارهایی که خودتون دارید بسنجید. بی شک هیچ انسانی کامل نیست و ما باید فردی رو برای زندگی مشترک انتخاب کنیم که به ایده آل های ما تا حد امکان نزدیک باشه.

در مورد اینکه همسرتون سخت با دیگران ارتباط برقرار میکنه باید بررسی بیشتر صورت بگیره و توصیه می کنم حتما از مشاوره ازدواج حضوری بهره ببرید تا بتونید زندگی بهتری رو تجربه کنید.

موفق باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha