زمان و نحوه پایان استراحت مطلق

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 459 بازدید

سلام خسته نباشید

من از اول بارداریم استراحت مطلق بودم.اوایل تو پنج شش هفته لکه بینی و هماتوم داشتم که برطرف شدن با دارو. هفته چهارده با سرویکس ۳۲ سرکلاژ شدم.

الان ۲۱ هفته و ۵ روزمه

میخواستم کم کم استراحتم رو کاهش بدم و بلند شم که تا ۳۴ هفته کامل بلند شم و اگر زایمانم طبیعی بود آماده بشم براش یکمی حداقل

زمان مناسب کی هست برای پایان استراحت مطلقم؟

چجوری شروع کنم پایان دادنش رو؟ اول کارهای سبک یا نرمش خاصی؟ آخه وقتی بلند میشم و مقداری کارهام رو خودم انجام بدم زود خسته میشم و کمرم (وسط کتف هام) خسته میشه. کرخت میشه. و توان بدنمم خیلی کم شده.

الان هفته ای یک آمپول پرولوتون هم میزنم

من منع رابطه هم بودم تا الان.کی محدودیت رابطم تموم میشه؟

ممنون از پاسخگوییتون.

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۱ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور مامایی و زنان

سلام 
استراحت مطلق را پزشک شما باید تشخیص بدن که چه زمان باید کم شود و شما به زندگی عادی برگردید و تشخیص این موضوع هم فقط از طریق بررسی سونوگرافی توسط پزشکتون هست و با توجه به سرکلاژ شدن شما فعالیت شدید نمیتوانید داشته باشید چون احتمال زایمان زودرس بالا میره و اینکه افرادیکه سرکلاژ شدند اگر پزشکتون با توجه به احوالات شما در دوران بارداری اجازه زایمان طبیعی بدن با باز کردن سرکلاژزایمان به نسبت سریعتری خواهید داشت چون هم دهانه رحم شما نرم تر و احتمالا باز شدن آسان تری دارد و هم اینکه جنین شما در موقعیت پایین تری قرار دارد.
در خصوص رابطه هم با توجه به سونوگرافی پزشکتون تصمیم می گیرند.بهتره همینطور در بستر یا حالت نشسته ورزشهای کششی برای دست و پا و کمر انجام دهید تا ضعف عضله کمتری داشته باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha