مهد رفتن دختر سه ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 56 بازدید

با سلام. دخترم تازه سه ساله شده و من دو ماه دیگه پسرم به دنیا میاد چون روانشناسان گفتند از سه سالگی بچه را مهد بذاریند و چون گفتند دو ماه قبل به دنیا آمدن فرزند دوم باشه چون بچه حس نکنه وجودش اضافیه تو خونه بردمش مهد دو ساعت بود کلاسش و من بیرون منتظر بودم اصلا بهانه نگرفت و دوست داشت حالا نمیدونم به طور دایم یعنی هر روز از صبح تا ظهر حدود سه ساعت بذارمش و بیام خونه یا اینکه هر روزی که دوست داشت همون دوساعتو ببرمش . به نظر شما چیکار باید کرد؟ میترسم شهریه را پرداخت کنم و نره کدوم حالت بهتره ؟

اطلاعات تکمیلی

سن 26 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

 

با سلام دوست عزیز
وقت به خیر

سنی که شما برای رفتن به مهد کودک فرزند خود انتخاب کرده اید ،زمان مناسبی است. از طرفی در مورد این که پیش از تولد فرزند دوم ،این تصمیم رو گرفتید هم ،تصمیم بسیاردرست و مناسبی داشتید.از طرفی این که با ساعات کمتر شروع کردید تا کودک با فضا اخت پیدا کنه هم بسیار درست و بجا بوده است.

 

موضوع دوم که در سوال شما وجود داشت در مورد ساعاتی است که در حال حاضر و بعد از انطباق اولیه ،لازمه که کودک در مهد کودک سپری کنه. در حال حاضر بهترین تصمیم این هست که شما حدود نصف روز رو برای این برنامه انتخاب کنید. از طرفی حتما هر روز اجازه این تجربه رو به کودک بدید. گاه گاهی بودن و یک روز در میان بودن این تجربه ،شرایط انطباقی خوبی رو برای کودک ایجاد نمی کنه.

 

در کل این رو بدونید که در حال حاضر از لحاظ سنی ،زمان مناسبی برای ورود به مهدکودک است و از لحاظ زمانی هم ،هر روز و حدود 3 تا 5 ساعت حضور در مهد کودک بسیار منطقی است. از طرفی در رشد عاطفی و شناختی کودک بسیار تاثیر گذار است.

 

 شما از پرداخت شهریه و عدم همکاری کودک نترسید .شما تصمیم درست رو بگیرید و راه درست رو در پیش بگیرید .مطمین باشید که کودک هم با شما همکاری خواهد کرد.

 

موفق و موید باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha