2723

سلام و عرض ادب

دخترم هفت ماهه هست و یک ماهه پستونک رو ازش گرفتم اولش خیلی خوب بود و اصلا اذیت نکرد و با شیر خوردن می خوابید ولی دو هفته بعد ازاون بی قراری هاش موقع خوابیدن شروع شده و وقتی خسته میشه یا از کسی میترسه دستاش رو مشت میکنه و زور میزنه . حالا میخواستم ببینم این چیز ها ربطی به پستونک داره یا نه و اگر نه پس دلیلش چیه؟ اشکالی نداره اگر دوباره پستونک بهش بدیم؟ در ضمن فکر نمی کنم این بی قراری از دندون باشه آخه نشونه ایی نداره و دوتاهم قبلا درآورده.

و اینکه به خاطر آرامش و امنیت بچه ما زیاد جایی نمی ریم  تاخواب دخترم و آرامشش از بین نره آیا این کارمان درست هست یا خیر؟

به خاطر پاسخگوییتان سپاس گذارم 

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن
پاسخ مشاور

مشاور بیماری های اطفال

با سلام و عرض ادب
در رابطه با استفاده یا عدم استفاده پستانک اختلاف نظر وجود دارد که با در نظر گرفتن مزایا و معایب آن با صلاحدید مناسب بعضی از مادران برای کودک خود استفاده می کنند که کنار گذاشتن آن نیز باید به تدریج انجام گیرد. حتی برای زمان کنار گذاشتن پستانک نیز بعضی تا یکسالگی را مناسب می دانند و گاهی ادامه تا سن 3 تا 4 سالگی را پیشنهاد می دهند چون رویش دندان های دائمی از سن 5 سالگی به بعد است بنابراین اظهار می کنند آسیبی به دندان های دائمی نمی زند.
شما در شرحال نوشته اید ابتدا با کنار گذاشتن پستانک مشکلی نداشته اید و در مقابل خستگی یا ترس این رفتارها را دارد.
در رابطه با خواب کودک اصولا توصیه می شود زمان مشخص و در محیط مناسب باشد تا خواب مناسب و کافی داشته باشد چون برای رشد کودک خواب خوب حائز اهمیت است. اما نباید از حضور کودک در اجتماع نیز غافل شد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

زمان مناسب جهت جداکردن کودک ازپستونک

پاسخ با سلام گرفتن پستانک از سن 18 ماه ونهایتا 2 سالگی بهتر است. قیچی کردن سر پستانک جهت ترک کمک کننده است.

رابط سینه و پستونک دادن به نوزاد

پاسخ سلام. اگر بچه آرومی دارید اصلا از پستونک استفاده نکنید. مخصوصا اگر سینه رو خوب نگیره پستونک میتونه مشکل ساز باشهرابط سینه اگه تمرین کنید باهاش مناسبهسینتون رو روزی ۷ مرتبه با شیردوش برقی یا پیستونی به...

زمان مناسب برای گرفتن کودک از پستونک

پاسخ با سلام و عرض ادب اصولا از سن یکسالگی به بعد کنار گذاشتن پستانک توصیه می شود. کودک برای چند روز اول کمی بی تابی می کند و سپس فراموش می کند. شما می توانید همان پستانکی که خراب شده را به کودک بدهید که م...

پستونک دادن به نوزاد 48 روزه

پاسخ سن معمول پستانک بین دو تا ۱۴ ماهگی است