سلام. من تازه عقد کردم مرحله خواستگاریم یک‌ سال طول کشید به خاطر مخالفت برادرم البته هیچ دلیلی نداشت از روی حسادت بود . از جلسه مشاوره تصمیم به ازدواج گرفتیم توی این مدت برادرم خیلی کارهای بدی کرد که مادرم حمایتش می‌کرد مثلا زنگ میزد به عشقم فحشهای ناموسی میداد یا توی خونه باهاش قرار گذاشت زدتش و فحش داد و بیرون کرد و آخر هم که به من یه تهمت ناموسی زد و بعدش خیلی بد من رو کتک زد مامانم هم اصلا جلوشو نگرفت آخرش هم ساعت ۱۲شب من رو از خونه انداخت بیرون برادرم ۴۰ سالشه بچه نیست خلاصه من با برادرم قطع رابطه کردم و عقد کردیم توی این مدت هم مادرم ۲ بار به خاطر اختلافی که با من داشته همسرم رو از خونمون بیرون کرده. تا اینکه چند وقت پیش من جلو ‌پنجره بودم همسرم گفت بیا کنار دیده میشی مامانم گفت برای ما مهم نیست همسرم هم گفت اگر مهم نیست با پسر و عروستون بشینید

بعد از یک هفته مادرم زنگ زده به همسرم شروع کرده به داد و بیداد و دادن فحشهای بد که تو به چه حقی به پسر من توهین کردی همسرم هم جوابشو داده خیلی خیلی ناراحت و عصبانی شده ولی الان میگه من به خاطر تو کوتاه میام. ولی مامانم اصلا متوجه کار اشتباهش نیست و میگه خوب کاری کردم‌ زنگ زدم و ببینمش باز هم میگم همش هم میگه دیگه حق نداره پاشو توو خونه من بذاره. من دل خوشی از مادرم ندارم ولی دوست ندارم قطع رابطه کنم همسرم هم اگه این حرفارو بفهمه فکر کنم خیلی بد میشه شاید هم دیگه نذاره با مامانم رابطه داشته باشم یا اصلا بدتر خدای نکرده من از چشمش بیفتم و چیزهای دیگه. چیکار کنم؟

اطلاعات تکمیلی

سن۲۵جنسیتزنشغلدانشجووضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور پیش از ازدواج و زوج درمانی

دوست گرامی شرایطی که شما توضیح دادید برای ازدواج ریسک فاکتور محسوب می‌شود (کتک کاری، فحاشی، تهدید، ...)، یعنی از عواملی هستند که سلامتِ ازدواج را جداً به خطر می‌اندازند. قرار گرفتن همسرتان در شرایط مظلوم موجب انباشت خشم و کینه می‌شود و اثرات خود را تا سالها نشان خواهد داد (ناراحتی را با ناراحتی پاسخ دهند و این بار کج تا ثریا بالا می‌رود) و حتی ممکن است خود شما ناخواسته با الگوی پرخاشگری خانواده همانند سازی کرده و همان رفتارهای مخرب را در رابطه‌تان تکرار کنید.

به شما توصیه اکید می‌کنم برای خانواده خود حدود بگذارید که چه رفتارهایی را نمی‌توانند با شما و همسرتان داشته باشند، چراغ قرمزها را روشن کنید، از نقش مظلوم و مفعول بیرون بیایید و مسئولانه و با جدیت برای اصلاح وضع موجود اقدامات موثر انجام دهید.

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha