از پوشک گرفتن پسر 3 ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 75 بازدید

با سلام و عرض ادب. پسرم 3سال و 1 ماهه است که هنوز موفق به پوشک گیری نشدم. حدود 2 ماه میشه که روزها باز میزارمش و سر تایم مشخصی میبرم دستشویی ولی اگه خودم کوتاهی کنم شلوارش رو خیس میکنه و هیچ احساسی نداره بابت خیسی شلوار! پسرم گفتار نداره (مدتی است گفتار درمانی میبرم) . به نظرتون طبیعیه که متوجه نیست و اینکه دعواش میکنم ناراحت میشه ولی باز کارش رو انجام میده. خیلی درمونده شدم خواهشا بگید چه راهکاری هست برای این مشکل بچه من؟ ممنون

اطلاعات تکمیلی

سن34جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر

مادر گرامی سلام.
اگر شما سرتایم مشخصی فرزندتون رو به دستشویی میبرید و او دستشویی میکنه خیلی خوبه. همونجور که خودتون گفتید فرزند شما درحال حاضر کلام نداره، یعنی از لحاظ ارتباطی نیاز به کمک داره. تا بهبود روند گفتاردرمانی صبر کنید و به همین روال ادامه بدید. یعنی سرتایم های مشخصی به دستشویی برید. اگر فراموش کردید یا به هر دلیلی فرزندتون خودش رو خیس کرد اصلا سرزنش و دعوا نکنید. ناراحتی خودتون رو کنترل کنید.
واکنش شما به این قضیه به شدت در میزان استرس و شرایط گفتارش تاثیر داره. از پوشک گرفتن یکی از مراحل مهم و چالش های تاثیر گذار در روابط مادر و فرزنده. مراقب باشید و عصبانی نشید. وقتی بیرون میرید، اگر به دستشویی دسترسی ندارید، ختما پوشکش کنید. 
برای آموزش با همین موضوع، داستان ها و کتاب های تصویری تهیه کنید. کتابخوانی به روند بهبود گفتار هم کمک میکنه.
موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha