2723

پسرم جنسیت فرزندمان را دوست ندارد

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 96 بازدید

پسر من ۹ سال دارد. ما منتظر فرزند دختری هستیم که تابستان سال آینده ان شاالله به دنیا خواهد آمد. ولی پسرم فقط برادر دوست دارد و با این موضوع کنار نمی آید. تلاش ها و صحبت های من و مادرش نتیجه نمی دهد. ما چه کنیم؟

اطلاعات تکمیلی

سن۴۲جنسیتمردشغلآزادوضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام
به طور کلی ورود نوزاد دوم در خانواده برای کودک یک بحران بزرگ را بوجود می آورد. فرزندی که تا آن زمان مورد توجه والدین بوده با آمدن نوزادی دیگر موقعیتش را در خطر می بیند. اینکه کودک شما با داشتن برادر مشکلی ندارد اما خواهر را نمی پذیرد باید تلاش کنید تا احساسات منفی اورا در رابطه با داشتن خواهر کشف و بررسی نمایید.
میل کودک به تنها محبوب والدین بودن است.این میل بقدری در کودک زیاد است که هیچ رقیبی را تحمل نمی کند. حال ممکن است ترس از دست دادن عشق و علاقه ی انحصاری شما در پسرتان به دلیل ورود فرزند دختر که حساس تر است، بیشتر شود. به عبارتی چون ممکن است پسر شما با توجه به سنش از حساس بودن جنس مخالف و نوع توجه به او آگاه باشد ، ترس از دست دادن توجه شما باعث نپذیرفتن خواهر میشود. و یا ممکن است داشتن خواهر را به عنوان عضو کوچکتر و ضعیف تر برابر این بداند که نتواند همبازی و همراه خوبی را در کنارش داشته باشد.
شما به عنوان والدین باید تلاش کنید تا احساسات منفی فرزندتان را نادیده نگیرید، به این امید که این احساسات از بین خواهد رفت. این احساسات زمانی از بین خواهد رفت که کودک شما بتواند در مورد آنها صحبت کند و احساس کند دیگران او را درک می کنند. پس گوش دادن همدلانه و پذیرش احساسات کودکتان را شروع کنید ومداوم به او نگویید که مثلا "چرا خواهر دوست نداری؟". در حقیقت شما باید احساسات کودک خود را پیگیری کنید که با آمدن خواهر کوچکتر چه احساسی میکند ، از چه چیزی ترس دارد و چه هیجان منفی را تجربه خواهد کرد. مثلا به او بگویید: "فکر می‌کنی که او نمی‌گذارد تو را دوست داشته باشم؟ یا او همه وقت و توجه مرا میگیرد؟ یا نمی تواند همبازی خوبی برایت باشد چون دختر است؟ یا اگر پسر بود چه مزایایی داشت که حالا از آن بی بهره ای؟ " و ...
ذهن پسرتان را نسبت به تولد یک نوزاد دختر آماده کنید، به گونه‌ای که کودک احساس کند خواهری که قرار است تازه متولد شود به منزله نوعی ثروت است و باید به داشتن او افتخار و خوش‌حالی کرد.
به کودکان اجازه دهید که احساسات خود را صادقانه درباره این موضوع ابراز کنند. سعی نکنید به‌گونه‌ای با او حرف بزنید که انگار احساسات متفاوتی دارد. وقتی شما احساسات او را بپذیرید، احساس می‌کند که والدینش او را خوب درک می‌کنند و اینگونه میتواند دلیل واقعی نپذیرفتن جنسیت خواهرش را به شما بگوید و این مشکل برطرف شود.
شاد و موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

احتمال اینکه همسرم فرزندمان را کتک بزند چقدر است؟

پاسخ دوست خوبم سلام قبل از هر اقدامی برای بچه دار شدن لطفا مسائل و اختلافات بین خودتان و همسرتان را رفع کنید تا به حال بررسی کردید ببینید علت رفتار همسرتان چیست تا به حال مشکل و اختلافی که منجر به این واک...

آیا روشی برای کم کردن احتمال تالاسمی ماژور در فرزندمان هست؟

پاسخ البته برای کم کردن خطر ابتلا جنین به تالاسمی ماژور روشی وجود ندارد، چرا که ترکیب کرموزومهای پدر و مادر بطور اتفاقی صورت می گیرد و هنوز روشی که بتواند کرموزومهای حاوی ژن معیوب را شناسایی و تفکیک کند قا...

رفتار بد همسرم پس از به دنیا آمدن فرزندمان

پاسخ سلام دوست عزیز بنظر خودتون چه اتفاقی بعد از بچه دار شدنتون افتاده که همسرتون از شما فاصله گرفته ایا ایشون تمایل به داشتن فرزند داشتند؟ نقش شما به عنوان همسر بعد از مادر شدنتون چطور بوده؟ ایا تونستید ب...

یبوست در کودکان چندماهه

پاسخ کاربر گرامی سلام. تیم تخصصی نی نی سایت در حال تکمیل است؛ اما درحال حاضر متخصص مرتبط با سوال شما در لیست تیم نی نی سایت وجود ندارد. از صبوری و حمایت شما سپاس گزاریم.